تحقیق سیستم سوخت رسانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق سیستم سوخت رسانی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق سیستم سوخت رسانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سیستم سوخت رسانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق سیستم سوخت رسانی :
بخشی از فهرست تحقیق سیستم سوخت رسانی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه …………………………………..……………..……………………………..…………………………………۱
سیستم سوخت ………………………….….…….….………………………………………………………….۲
چگونگی کار سیستم سوخت ……………………….…………..….………………………………………۲
نسبت اختلاط سوخت و هوا …………………….…….…….…….………………………………………..۳
لوله کشی سوخت …………………………………………….…..…………………………………………….۴
ساختمان کاربراتور ساده …………………….…….…………………….………………………………..۴
اصول کاربراتور…………………………..…..…………………………………………………………………۵
کاربراتور ریگلاژ …………………….………………………………………………………………………۱۰
بخش دوم : مدارهای کابراتور ……………………………………………….………………………….۱۱
الف – مدار شناور …………………….………………………………………………………………………۱۱
ب – دریچه گاز …………….…….……………………………..………………………………………………۱۲
ج- دستگاه شتاب دهنده ………….…….……..……………………………………………………………۱۲
د- دستگاه ساسات …………..………..……………………………………………………………………..۱۳
تامین سوخت ( بنزین ) ………..….………………………………………………………………………..۱۶
۱- باک بنزین ………………………………………….………………………………………………………۱۶
تعمیرات مخزن بنزین …………….…….……………….………………………………………………….۱۸
۲- صافی بنزین ………….……….…………….……………………………………………………………۱۹
۳- اتصالات لوله بنزین ………..……..……………….…..……………………………………………..۲۰
پمپ کردن بنزین به کاربراتور …….…..…………………….………………………………………..۲۰
صدای موتور نشانه کدام نقص فنی است ؟ ……..….…….……………………………………..۲۱
صدای تیک تیک یا کلیک کلیک پرتاب جرقه …………………..………………..…………………۲۳
فاصله زیاد سوپاپها ( فیلر سوپاپها ) ….….………..…………….………………………………..۲۳
سیلندر – پیستون – رینگها ….…….……….…………………..……………………………………….۲۴
آوانس بودن زمان جرقه .……….……………………………………………………………………….۲۴
ضربه حاصل از خودسوزی روی پیستون ( تق تق ) ……….……………………………..۲۵
سیستم کاهش مصرف روغن اتومبیل ………….…..…………………..…………………………۲۶
آب بجای بنزین ….………….………………………………..……………………………………………..۲۷
بنزینی که از برج تقطیر بدست می آید دارای اکتان پایین است وبایستی عمل آورده شود و اکتان مناسب را کسب نماید و فرآیندی را طی نماید که عوامل زنگ زدگی و چسبندگی را از بین برده و یا اینکه حداقل آنها را بی اثر نماید . سپس به گرید یا درجات مختلف جداسازی شده و برای افزایش مقاومت آنها در برابر انفجار و نیز چلوگیری از یخ زدن کاربراتور، افزودنی های لازم به آن اضافه می شود .
بنزین ، مخصوصاً برخی از گرید های بالا بعنوان فرآورده جانبی و به روش شیمیایی نیز تولید می گردد اما منبع اکثر بنزین ها نفت خام می باشد .
سیستم سوخت
۱-چگونگی کار سیستم سوخت : برای اینکه موتور به راحتی روشن شود و بدون اشکال گاز خورده . از نظر مصرف سوخت نیز مقرون به صرفه باشد و درعین حال بتواند تمام قدرت را تولید نماید و د رحین رانندگی خاموش نشود ، کاربراتور نقش اساسی خواهد داشت .
به طور خلاصه ، وظیفه کا ربراتور مخلوط کردن مقدار صحیح از سوخت با مقدار متناسب از هوا جهت احتراق در سیلندرها و نیز ارسال به موقع از مخلوط تبخیر شده مذکور به هر سیلندر و برابر نیاز آن می باشد . سیکل کامل کاربراتور از لحظه مخلوط شدن سوخت با هوا شروع شد ه و تا لحظه احتراق در سیلندرها ادامه دارد . از اینرو این سیکل شامل کاربراتور ، منیفولد هوا ، سوپاپ هوا ، وحتی اتاق احتراق و پیستون نیز می گردد .
سوخت لازم برای کاربراتور از طریق سیستم سوخت تامین می گردد و این سیستم شامل باک بنزین ، تلمبه یا پمپ بنزین و تعدادی صافی بنزین می باشد . پمپ بنزین ،سوخت را با فشار به پیاله سوخت که دارای شناور است می فرستد و صافی نیز از ورود مواد زاید به سیستم سوخت جلوگیری می نماید .
نسبت اختلاط سوخت و هوا : بنزین از نظر درجه اکتان انواع مختلفی دارد و در مورد اکثر آنان تناسب صحیح اختلاط بنزین و هوا از حیث وزن عبارت است از حدود ۱۵ قسمت هوا به ۱ قسمت از بنزین که آنرا « نسبت شیمیایی » اختلاط گویند و احتراق کامل سوخت را تضمین می نماید . اما در عمل این اختلاط یا نسبت بنزین و هوا حداکثر قدرت راتولید نمی کند و از نظر مصرف بنزین اقتصادی نمی باشد . برای رانندگی معمولی و سرعت اقتصادی نسبت اختلاط حدود ۱۶ به ۱ یعنی ۱۶ قسمت هوا و یک قسمت بنزین لازم است .درحالیکه روشن کردن موتور در هوای سرد ممکن است حتی به مخلوطی از ۱ قسمت بنزین و ۱ قسمت هوا نیاز باشد . به طور کلی نسبت اختلاط در شرایط مختلف به شرح زیر می باشد :
• لحظه استارت زدن با نسبت اختلاط کمتر و متوسط
• در سرعتهای پایین و دور آرام با نسبت اختلاط کمتر و متوسط
• در سرعت اقتصادی با نسبت اختلاط ضعیف ( ۱۶ به ۱ )
• هنگام گاز دادن و سرعت های بالا با نسبت اختلاط قوی
ا زسوختن بنزین و هوا موادی باقی می ماند که شامل مونوکسید کربن (CO) ، انیدرید کربنیک (CO2) و هیدروکرتن های مختلف و اکسیدهای ازت می باشد . میزان این مواد در دود اگزوز بستگی به مقدار بنزین در مخلوط سوخت و هوا دارد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.