اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری وکنترل خشم مبتنی بر محرک های رفتاری کودکان بیش فعال بر بیش فعالی کودکان و کنترل خشم و خودکارامدی والدین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری وکنترل خشم مبتنی بر محرک های رفتاری کودکان بیش فعال بر بیش فعالی کودکان و کنترل خشم و خودکارامدی والدین دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری وکنترل خشم مبتنی بر محرک های رفتاری کودکان بیش فعال بر بیش فعالی کودکان و کنترل خشم و خودکارامدی والدین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری وکنترل خشم مبتنی بر محرک های رفتاری کودکان بیش فعال بر بیش فعالی کودکان و کنترل خشم و خودکارامدی والدین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری وکنترل خشم مبتنی بر محرک های رفتاری کودکان بیش فعال بر بیش فعالی کودکان و کنترل خشم و خودکارامدی والدین :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
از آنجایی که خانواده یک نظام اجتماعی است و اختلال در هریک از اعضای آن، کل نظام را مختل می کند و مشکلات جدیدیرا ایجاد میکند. بنابراین براحتی میتوان تصور کرد که وجوه رفتاری متعدد اختلال پایداری مانند بیش فعالی/نقص توجه می تواند بهافسردگی مادران، اضطراب و احساس محدود شدن نقش والدینی، احساس عدم لیاقت در امر تربیت فرزند و بالاتر بودن میزانطلاق و از هم گسیختگی روابط خانوادگی در خانواده های این کودکان منجر شود. از مهمترین علایم هیجانی که در بررسی خوببودن فرد نقشی مشابه علایم حیاتی در معاینات پزشکی دارد، خشم ( اضطراب و افسردگی ) است. تغییر در شدت و دفعات اینحالت روانی اطلاعات مهمی درباره سلامت روانی فرد بدست میدهد و میتواند علاوه بر نشان دادن تعارض های بلند مدتی که معنیو تاثیر مهمی بر زندگی افراد دارد، اشاره به حوادث اخیر زندگی او داشته باشددر این راستا این پژوهش با هدف طراحی بستهآموزشی کنترل خشم مبتنی بر محرکهای رفتاری کودکان بیش فعال و اثربخشی آن بر خودکارامدی والدگری مادران انجام شد .نمونه این پژوهش به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید و تعداد ۴۰ نفر از مادران کودکان ADHD در دو گروه ازمایش و کنترل قرار گرفتند. طرح پژوهش از نوع پیش ازمون-پس ازمون با گروه گواه بود و گروه ازمایش تحت ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ایاموزش دیدند و قبل و بعد از جلسات اموزش هر دو گروه پیش ازمون و پس ازمون پرسشنامه های کانرز، پرسشنامه خشماسپیلبرگر و پرسشنامه خودکارامدی والدگری مادران را تکمیل نمودند. تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس انجام شد و نتایجپژوهش نشان داد که اموزش مهارت فرزندپروری و کنترل خشم به مادران باعث کاهش علایم بیش فعالی در کودکان و کاهش ابرازخشم و مهار ان توسط مادران و افزایش خودکارامدی والدگری مادران شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.