ارزیابی تاثیر پدیده مچالهشوندگی بر پوشش نهایی نگهدارنده در تونل مطالعه موردی تونل البرز


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی تاثیر پدیده مچالهشوندگی بر پوشش نهایی نگهدارنده در تونل مطالعه موردی تونل البرز دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی تاثیر پدیده مچالهشوندگی بر پوشش نهایی نگهدارنده در تونل مطالعه موردی تونل البرز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی تاثیر پدیده مچالهشوندگی بر پوشش نهایی نگهدارنده در تونل مطالعه موردی تونل البرز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی تاثیر پدیده مچالهشوندگی بر پوشش نهایی نگهدارنده در تونل مطالعه موردی تونل البرز :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

امروزه با توجه به نیازهای بشر، حجم حمل و نقل جادهای به سرعت رو به افزایش است. بنابراین ساخت راههای ارتباطی ومبادلاتی در دستورکار مسولین و مهندسین قرار دارد. در بحث احداث راهها در برخی موارد ناگزیر به حفر تونلها هستند.حفر تونل در مواردی با مقدار روباره زیاد و در تودهسنگ ضعیف، خطر مواجه شدن با پدیده مچالهشوندگی را افزایش میدهد. این پدیده همگرایی وابسته به زمان میباشد که ممکن است در یک بازه زمانی طولانی همگرایی تودهسنگ دربرگیرنده تونلادامه داشته باشد. بنابراین در تونلهای با روباره زیاد ارزیابی پتانسیل مچالهشوندگی با استفاده از روشهای موجود امریضروری به نظر میرسد. در این مقاله پس از بررسی تودهسنگهای در برگیرنده تونل البرز، از لحاظ پتانسیل مچالهشوندگی، متراژهای بحرانی مچالهشونده شناسایی شدهاند. از یکی از این متراژها نمونه سنگ تهیه شده است. با انجام آزمایشهای مربوطبه خزش، پارامترهای ورودی برای مدلسازی عددی پدیده مچالهشوندگی در متراژ مذکور، به دست میآیند. پس از صحتسنجی این پارامترها، مقطع تونل با استفاده از نرمافزار عددی FLAC2D شبیهسازی شده است. با استفاده از شبیهسازیپوشش نهایی بتنی با این نرمافزار، پایداری پوشش نهایی نگهدارنده را از لحاظ حد مجاز تنش برشی، حد مجاز تنش کششی و نیروی محوری ارزیابی میشود. که در نهایت نشان داده میشود که پوشش نهایی نگهدارنده چند سال پایداری خواهد داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.