مدیریت تحقیق و توسعه (R&D) درصنعت برق و شرکت های برق منطقه ای


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدیریت تحقیق و توسعه (R&D) درصنعت برق و شرکت های برق منطقه ای دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدیریت تحقیق و توسعه (R&D) درصنعت برق و شرکت های برق منطقه ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدیریت تحقیق و توسعه (R&D) درصنعت برق و شرکت های برق منطقه ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدیریت تحقیق و توسعه (R&D) درصنعت برق و شرکت های برق منطقه ای :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

در این مقاله با توجه به اینکه عمده ترین وظیفه مدیریت، هدف گذاری و برنامه ریزی و سازماندهی جهت رسیدن به اهداف می باشد نگاهی کلی به مسئولیت های متولی صنعت برق در راستای هدف گذاری و برنامه ریزی فعالیت های تحقیق و توسعه می شود و این مسئولیت ها در رابطه با
دو بخش فعال در این صنعت یعنی بخش های دولتی و خصوصی از یکدیگر متمایز می گردند، در ادامه ضرورت تبیین و تدوین استراتژی های تکنولوژیکی چه درسطح صنعت برق و چه درسطح سازمان های فعال در این حوزه به عنوان پیش نیاز تدوین استراتژی و برنامه های تحقیق و توسعه مطرح و مدلی برای یکپارچه سازی استراتژی های تجاری و تکنولوژیکی پیشنهاد می گردد، سپس سازماندهی کنونی درشرکت های دولتی صنعت برق که به نام کمیته ها و دفاتر تحقیقات جهت انجام پروژه های تحقیقاتی تشکیل شده اند مورد نقد قرار می گیرد. مهم ترین عامل رشد اقتصادی کشورهای صنعتی قدرت خلاقیت و نوآوری در ارائه تکنولوژی های جدید بوده است، اما بدیهی است که نوآوری و خلاقیت اگرتنها در لابلای کتاب ها باقی بماند به خلق ثروت و رشد اقتصادی منجر نمی شود، ایده ای که ظهورمی کند رشد و توسعه می یابد اگر به مرحله عمل نرسد حتی اگر ثبت شود(Patent) نمی تواند دستاورد مالی و یا اقتصادی داشته باشد تکنولوژی زمانی می تواند برای یک جامعه تولید ثروت نمایدکه تجاری شده و عملاً از آن جهت رسیدن به اهداف استراتژیک جامعه استفاده شود.بنابراین می بایست نوآوری را از مرحله تولد آن که بروز یک ایده خلاق در ذهن فرد می باشد تا مرحله بلوغ و به بارنشستن که ارائه تکنولوژی جدید در بازار اقتصادی یک جامعه است هدایت نمود. هنر هدایت این موضوع مقوله ای است تحت عنوان مدیریت تکنولوژی، بنابراین می توان گفت مدیریت تکنولوژی هدایت، کنترل و سازماندهی و سوق دادن یک نوآوری تکنولوژیکی را به سمت تحقق اهداف اصلی دریک کشور و یا درسطح یک بنگاه بعهده دارد. از آنج ای ی که فرآیند نوآوری، مجموعه ای از فعالیت های متنوع و گسترد های است که فکر و دانش را به واقعیت های فیزیکی و کاربردهای واقعی تبدیل می کند، ( ۲) لذا مدیریت آن نیز به زیرمجموعه های مختلفی تقسیم می شود و حتی به لحاظ ساختاری نهادها و سازمان های متعددی در حوزه نوآوری تکنولوژی فعالیت می کنند. مجموعه ای از نهادها و سازمان هایی که دراین حوزه فعالیت می کنند اگر چنانچه ارتباطات نظامندی با یکدیگر داشته باشند به مجموعه آن شبکه تکنولوژی گفته می شود. یکی از مهم ترین مراکز درشبکه تکنولوژی، مراکز تحقیق و توسعه می باشند و وظیفه اصلی این مراکز فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی درسطوح مختلف تکنولوژی می باشد، و مدیریت آن از ویژگی های خاصی برخوردار است که در ادامه این مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.