تخمین ضریب زبری مانینگ در بازه پای پل – عبدالخان رودخانه کرخه با استفاده از کالیبراسیون مدلهای سیلاب


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تخمین ضریب زبری مانینگ در بازه پای پل – عبدالخان رودخانه کرخه با استفاده از کالیبراسیون مدلهای سیلاب دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تخمین ضریب زبری مانینگ در بازه پای پل – عبدالخان رودخانه کرخه با استفاده از کالیبراسیون مدلهای سیلاب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تخمین ضریب زبری مانینگ در بازه پای پل – عبدالخان رودخانه کرخه با استفاده از کالیبراسیون مدلهای سیلاب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تخمین ضریب زبری مانینگ در بازه پای پل – عبدالخان رودخانه کرخه با استفاده از کالیبراسیون مدلهای سیلاب :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

بمنظور روندیابی سیلاب در آبراهه ها مدلهای متعددی ارائه شده اند که عمومتا از معادلات جریان های غیر ماندگار جهت شبیه سازی سیلاب استفاده می نمایند. مدلهایی شامل ماسکینگهام – کونژ، موج کینماتیک ، موج دیفیوزیو و موج دینامیک و طیفهای گسترده دیگری از مدلهای هیدرولوژی و هیدرولیکی را می توان نام برد.
ضریب زبری مانینگ در مدلهای روند یابی سیلاب که به نحوی از معادلات جریان غیر ماندگار (سنت ونانت) استفاده می نمایند نقش اساسی ایفا می نمایند و مدلهای یاد شده به آن حساسیت بالایی نشان می دهند.
در این مقاله با استفاده از تئوری مدلهای یاد شده و هیدروگرافهای مشاهداتی واطلاعات مورفولوژیک در بازه پای پل – عبدالخان رودخانه کرخه (در پائین دست سد خاکی کرخه) مبادرات به کالیبراسیون مدلهای چهارگانه فوق برای ضریب زبری مانینگ شده است و ضرایب بدست آمده از کالیبراسیون مدلها با یکدیگر مقایسه شده اند.
علیرغم مقدار معین ضریب زبری مانینگ برای بازه مشخصی از رودخانه این مقاله نشان می دهد که با کالیبراسیون مدلهای ریاضی، توسط متلهای مختلف روندیابی ضرایب زبری مانینگ متفاوتی برای بازه مشخص یاد شده قابل تخمین است بگونه ای که در نظر گرفتن ترمهای بیشتر از معادله ممنتوم جریان غیر ماندگار در مدلها موجب تخمین ضریب زبری مانینگ کمتر می شود. نهایتا عوامل موثر در این تفاوتها بررسی شده اند و پیشنهاداتی بمنظور بهینه سازی مقدار ضریب زبری مانینگ به منظور روندیابی سیلاب توسط هر مدل ارائه گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.