نقش مترو در سیستم حمل و نقل شهری – مطالعه موردی تهران


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش مترو در سیستم حمل و نقل شهری – مطالعه موردی تهران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش مترو در سیستم حمل و نقل شهری – مطالعه موردی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش مترو در سیستم حمل و نقل شهری – مطالعه موردی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش مترو در سیستم حمل و نقل شهری – مطالعه موردی تهران :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

قطار شهری (مترو) یکی از سیستم های حمل و نقل شهری است که امروزه در شهرهای بزرگ کاربرد فراوانی یافته و رو به گسترش است . در این مطالعه مزایای استفاده از این سیستم ، در مقایسه با سایر سیستم های حمل و نقل در شهر تهران مورد بررسی قرار می گیرد. از منافع عمده مترو ، کاهش آلودگی هوا ، آلودگی صوتی ، مصرف انرژی کمتر ، اشغال کمتر زمین و بالا رفتن ایمنی است . همچنین بعلت محصور بودن مسیر ، تعداد تصادفات و مرگ و میر به نحو بارزی کاهش می یابد .آمار موجود نشان می دهد حمل مساوی بار و مسافر با مترو نسبت به جاده در تولید آلاینده هایی نظیر SPM, SOX،CXHy, Pb, NOX, COX هشت ۸ برابر کمتر است . بدیهی است برای رفع هر Kg آلاینده های مهم مانندCO SOX وNOX در جامعه به ترتیب ۱۹۲۷۲ ، ۲۶۴۰ ، ۷۲۶ ریال هزینه می شود . حمل و نقل ریلی با قابلیت حمل انبود بار و مسافر یک هفتم حمل و نقل جاده ای سوخت مصرف می کند ، بدین ترتیب این سهم تنها ۲۰% از مصرف گازوئیل کشور را به خود اختصاص می دهد . از مهمترین منافع زیست محیطی سیستم حمل و نقل مترو کاستن از تعداد سفر به وسیله اتومبیل شخصی است ، زیرا برای عبور ۱۰ هزار نفر در دو جهت حدودا نیاز به ۵ هزار اتومبیل شخصی می باشد . در همین ارتباط با انتقال هر میلیارد واحد حمل از بخش جاده ای به مترو ، مبلغ ۲۲/۵ میلیون دلار منافع ملی در بر خواهد داشت . همچنین طبق آمار موجود ، بخش عمده سوانح کشور مربوط به حمل و نقل جاده ای بوده و بطور متوسط هر سی دقیقه یک نفر کشته و در هر ۵ دقیقه یک نفر مجروح می شود ، در حالی که تعداد کشته گان در هر یک میلیارد نفر کیلومتر جابجایی مسافر از طریق جاده های ریلی نزدیک به ۷ نفر و به عبارتی یک هفدهم جاده است که این نشانگر ایمنی بیشتر در جاده های ریلی می باشد . در این مطالعه نشان داده شده است که سهم بخش های مختلف انرژی در انتشار آلاینده های هوا بترتیب حمل و نقل ۵۶/۲% ، نیروگاههای کشور ۱۵/۰۴% ، صنعت ۱۳/۶۳% ، خانگی – تجاری – عمومی ۹/۳۳% ، کشاورزی ۴/۲۰% و حمل و نقل دریایی ۱/۶% می باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.