تحقیق موتور XU7 JP/L/Z


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق موتور XU7 JP/L/Z دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق موتور XU7 JP/L/Z  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق موتور XU7 JP/L/Z،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق موتور XU7 JP/L/Z :

این سیستم ترکیب شده از :
۱. کنترل یونیت سیستم سوخت رسانی و جرقه ۲. باک بنزین
۳. پمپ بنزین برقی ۴. رله دوبل
۵. فیلتر سوخت ۶. انژکتور
۷. رگولاتور فشار بنزین ۸. مجرای توزیع سوخت و مانیفولد هوای ورودی
۹. دریچه گاز ۱۰. پتانسیومتر دریچه گاز
۱۱. استپ موتور ۱۲. سنسور فشار مانیفولدر
۱۳. سنسور دمای مایع سیستم خنک کننده موتور ۱۴. سنسور دور موتور
۱۵. کویل دوبل ۱۶. باتری
۱۷. سوئیچ اصلی ۱۸. لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه
۱۹. کانکتور اتصال به دستگاه عیب یاب ۲۰. سنسور دمای هوای ورودی
۲۱. پیش گرم کن دریچه گاز ۲۲. سنسور سرعت خودرو

کنترل یونیت موتور (ECU) سیستم سوخت رسانی و جرقه :

این دستگاه عملکرد خود را بر مبنای بسسیاری از اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف دریافت می دارد تنظیم می کند و عملیات های زیر را تحت کنترل قرار می دهد .
محاسبه زمان و مراحل تنظیم پاشش :
– با تصحیح برنامه
– خود انطباقی
– موقعیت استارت زدن
– تصحیح ارتفاع ( ارتفاع محل کارکرد خودرو )
– قطع سوخت هنگام کاهش سرعت و اتصال مجدد
– تصحیح ولتاژ باتری
– تصحیح شرایط گذرا
محاسبه زمان جرقه در کویل دوبل :
– با تصحیح برنامه
– تصحیح دینامیکی
– کنترل ولتاژ کویل
عملکرد کنترل کننده های کمکی :
– پمپ بنزین برقی
– کمپرسور کولر ( سیستم تهویه )
– لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه
– سرعت سنج
– محدوده سرعت موتور
استپ موتور در وضعیت های زیر عمل می کند :
– در مرحله راه اندازی
– در دور آرام
– کنترل کردن شرایط گذرا
– بعد از خاموش کردن موتور ، ولتاژ به مدت ۴ تا ۵ ثانیه به استپ موتور داده می شود.

سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی :
این سنسور بطور مداوم فشار درونی مانیفولد هوای ورودی را اندازه گیری میکند و از نوع پیزو الکتریک می باشد . ( یعنی با تغییرات فشار ، مقدار مقاومت الکتریکی آن تغییر می کند )
ولتاژ مثبت ۵ ولت بوسیله ECU به این سنسور اعمال می شود و این سنسور به ازای هر فشاری ، یک ولتاژ متناسب به ECU بر می گرداند .
این اطلاعات به ECU اجازه می دهد تا جریان تزریق را متناسب با وضعیت های مختلف موتور ، و با ارتفاعات مختلف وفق دهد .
همچنین این اطلاعات برای تغییر آوانس های زمان جرقه به کار می رود .
تصحیح ارتفاع :
مقدار مکش هوا در موتور نسبت به فشار اتمسفر تغییر می کند و همچنین فشار اتمسفر به ارتفاع محل کارکرد خودرو بستگی دارد . سنسور فشار ، در داخل مانیفولد هوا قرار دارد که تغییرات را محاسبه کرده و به تناسب آن زمان کنترل پاشش را تنظیم می نماید و بر اساس این تنظیم بنزین تزریق می کند . این اندازه گیری هنگامی صورت می گیرد که موتور روشن و تحت بار زیاد و در دور کم می باشد .
سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی ( ۱۳۱۲ ) در حالت سوئیچ باز و موتور روشن در حال کار می باشد و اطلاعات فشار هوای ورودی را به ECU (1320) می دهد . این سنسور با ۵VDC کار می کند و این ولتاژ را از طریق پایه ۱۴ و سیم شماره ۱۳۵۵ از ECU ( 1320 ) دریافت می کند .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.