تحقیق جنایتهاى خاندان پهلوى


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
14 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق جنایتهاى خاندان پهلوى دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق جنایتهاى خاندان پهلوى  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق جنایتهاى خاندان پهلوى،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق جنایتهاى خاندان پهلوى :

پهلوى اول دستور داد هر رئیس صنفى باید هم صنفان خود را در روز معیّنى همراه با زنانشان و بدون حجاب در محلّى جمع نماید.
روز اوّل از خود شاه و زن بى حجابش شروع شد، روز بعد از وزراء و خانواده هایش و روز سوم وکلا… و به همین ترتیب تا یک روز هم نوبت به اهل علم و خانواده هایشان رسید.
این برنامه ریزى براى آن بود که اهل علم را مجبور به چنین عملى بکنند و در نتیجه بى حجابى رواج پیدا کند.
شاه از امام جمعه خواست این کار را ترتیب دهد، امام جمعه آن وقت از شاه مهلت خواست چون مى دانست گوش ندادن به حرف شاه چه عاقبت سختى را به دنبال دارد.
امام جمعه به نزد مرحوم آیت اللّه سید محمد بهبهانى (قدس سره ) آمده جریان را به عرض ایشان رسانید ایشان فرمود: این را بدانید براى هر انسانى چهار چیز است .
یکى مال ، دیگرى زندگى ، سوّم ناموس ، چهارم دین حال اگر بنا باشد یکى از این فداى دیگرى بشود، باید مال را فداى زندگى ، زندگى را فداى عرض و تمام را فداى دین کرد.
بعد مرحوم آیت اللّه به امام جمعه فرمود: شما عمر خود را نموده اید و از عمرت چندى بیش باقى نمانده چه بهتر که دستور را عملى نکنى ، زیرا اگر به دستور شاه عمل کردى خودت را به عذاب ابدى گرفتار خواهى نمود.
اضافه بر این تاریخ هم ترا لعن مى کند، اما اگر کشته شوى سعادت دنیا وآخرت را براى خود کسب نموده اى پس از آن شاه امام جمعه را براى گرفتن جواب طلبید، امام جمعه همان جوابى را به شاه داد که آن مرحوم فرموده بود.
پهلوى از سخن او بسیار خشمگین شده گفت : این سخن او نیست بلکه سخن سیدمحمّد بهبهانى است و به ناچار آن عالم را رها ساخت و خداوند هم آنها را از شر پهلوى نجات داد و به عزت دنیا وآخرت نائل گشته رحمت خدا بر آنان باد. حقانیت حجاب
حجاب ، مانند فانوس است و زن شبیه به شمع است و حیا و عفت او همانند نور شمع ، یعنى زن عفیف همچون شمع روشن است و زنى که عفت خود را از دست داده و بى حیا شده چون شمع خاموش است .
در قدیم فانوس یک ظرفى بود مسى و یک پارچه شمعى که نور پس ‍ مى داد، در اطرافش بود، شمع را داخل آن مى گذاشتند و بعد روشن مى کردند حال اگر باد مى وزید این شمع خاموش نمى شد. اما اگر شمعى بیرون بود، همین که نسیمى مى وزید، خاموش مى شد: زن شمع و این حجاب چون فانوس است روشنى همیشه شمع به فانوس است .
شمع اگر بخواهد روشن بماند، باید در این فانوس باشد و این فانوس ‍ براى حفظ نور و روشنایى اوست وزندان نیست .(۱۰۴)
پر طاووس
طاووس تا وقتى که پر دارد زیبا و قشنگ است اگر پر طاووس را از او بگیرى و عریان بشود، چقدر زیبایى خود را از دست مى دهد. در حقیقت حجاب براى زن همانند پر براى طاووس است .(۱۰۵)
پوشش براى شیر زن آگاه
چون پر بود که زینت طاووس است
ارزش چادر
مى دانید چادر یعنى چه ؟ درِ خانه شما چقدر ارزش دارد؟ بگو ۱۰۰ هزار تومان حال اگر این در کنده بشود و یک شب بى در باشى ، چقدر ضرر دارد؟
چادر یعنى در خانه . ۱۰۰ هزار تومان مى دهد، یک میلیون تومان حفظ کند.
دور خانه هایتان سیم و میله مى زنید، یعنى چند هزار تومان خرج مى کنید، اما صد برابرش را حفظ مى کنید، خارجى ها چادر ندارند پس خانه شان هم در ندارد البته دیوار هم ندارد.
هر که خواهد گو بیا و هر که خواهد گو برو.
شما دیده بودید که در آبادان ، انگلیسى ها آمده بودند آنجا خانه ساخته بودند. آنجا دیوار نکشیده بودند، گفتند: چرا نمى کشید؟ گفتند با دیوار فضاى خانه گرفته مى شود. باید خانه باز و دلباز باشد وهمه خانه ها مى شود یک خانه .
حال بیا و همه خانه ها را نگاه کن . زنها از خانه بیرون مى آمدند،! اما در معرض دید همه مردم ، آبادانیها که این طور نبودند، انگلیسى ها این ارمغان را براى ایشان آوردند. و الاّ اینها از غیورترین و جدّى ترین مردم بودند. اما مدتى با اینها معاشرت کردند و عوض شدند.
الان هم دارند زنده مى شوند و خودشان را دارند حفظ مى کنند و گذشته را جبران مى کنند چه شهیدهاى خوبى اینها در انقلاب دادند و چه صبر خوبى در دوران مهاجرت انجام دادند امّا این غم فسادى که اینها خوردند از معاشرت با انگلیسى ها بود.
شما مى دیدید خانواده هایى که وضع خوبى داشتند، رفتند اروپا و برگشتند و بى غیریت شدند.(۱۰۶)
بخشنامه ضد حجاب
وزیر آموزش و پرورش رژیم گذشته منوچهر گنجى به دستور مسئولان رژیم بخشنامه زیر را براى اجراء به سراسر کشور صادر کرد
(۲۳/۸/۲۵۳۵ (۱۳۵۵ شمسى ) شماره ۲۴۳/۳۶ از دفتر خدمات محرمانه )
اداره کل آموزش و پرورش
طبق گزارشات رسیده ، مشاهده مى شود هنوز در جلسات امتحانات مدارس و در کلاسهاى درس دوشیزگان با چادر حضور پیدا مى کنند و با توجه به تحولات بنیادى که در عصر رستاخیز در کلیه شئون کشور بخصوص در زمینه آزادى زنان بعمل آمده اند لذا استفاده از چادر صرف نظر از اینکه با روح انقلاب سفید ایران سازگارى ندارد، از نشانه هاى عقب ماندگى زنان از کاروان ترقى و تمدن نیز به شمار مى رود.
دستور فرمائید مراقبتهاى لازم به عمل آید که در کلاسهاى درس و جلسات امتحانى دانش آموزان و بانوان بدون چادر و با لباس مناسب شرکت نمایند.
مدیر کل و رؤ ساى ادارات آموزشى و پرورشى مسئول اجراء این دستور مى باشند وصول بخشنامه و نتیجه اقدامات محوله را به دفتر حفاظت اعلام دارید.
وزیر آموزش و پرورش منوچهر گنجى
لازم به تذکر است که منوچهر گنجى از عناصر فرارى رژیم گذشته و از ضد انقلابیون مقیم خارج کشور است که اسناد ارتباطش با سیا و اخبار دریافت کمک وى از آمریکا در سالهاى گذشته منتشر شده است (ماهنامه صبح سال دوم شماره ۶۶ ص ۶۲ عین بخشنامه را گردآورى کرده است .
بخشنامه یادشده دو سال قبل از انقلاب صادر شده است و ملاحظه مى کنید که اگر انقلاب نشده بود رژیم منحوس چه فاجعه اى بوجود مى آورد.
چنانکه در سال ۱۳۵۵ نیز تصویب کردند که ضمن تعلیمات اجبارى ورود بانوان ، دانشجویان و دانش آموزان دختر باحجاب به مراکز آموزشى ممنوع است ، سوار کردن افراد با حجاب به قطار، هواپیما و ماشین هاى شرکت واحد ممنوع مى باشد و بلیط به آنها فروخته نمى شود فقط بانوان ۶۰ سال به بالا مثتثنى هستند و نگارنده خود قبل از انقلاب در یکى از شهرهاى غرب کشور شاهد بودم که زنان بى حجاب را آنهم با وضع بسیار زننده اى در مدارس راهنمائى پسرانه بعنوان معلمین دینى منصوب کرده بودند و بارها مى دیدم که معلمین بى حجاب آرایش کرده در خیابانها راه افتاده و دانش آموزان را که همانند عروسک آنها را درست کرده بودند بدنبال خود مى گردانیدند.
خدا را شکر مى کنیم که با این انقلاب اسلامى ملّت ما بخصوص زنان و جوانان از آثار خانمانسوز نقشه هاى بیگانگان در امان ماندند و الحمدللّه .(۱۰۷)
ارزشهاى گرانقدر حجاب
زن با حجاب و چادرى ، رضایت پروردگار را به دست مى آورد.
زن بد حجاب وبى حجاب سبب خشنودى شیطان مى شود.
حجاب مواظبت از گل میباشد.
جمال زن در جلال حجاب است .
زن با حجاب ، نزد شوهر محبوبتر است .
حجاب باعث آرامش روح است .
حجاب نشانه عدم کمبود و عدم حقارت نفس است .
حجاب ، باعث دوام بیشتر زندگى مى شود.
اضطراب در زنان با حجاب ، نسبت به بد حجابها کمتر است .
حجاب مصونیت است ، نه محدویت .
حجاب و چادر، نشانه عفاف زن است .
دختر با حجاب ، زودتر همسر مى یابد.
حجاب ، ارزش زن را بالا مى برد.
حجاب ، یعنى ، گسستن قیود اسارت نفس و رهایى از آن است .
فساد و سقط جنین در با حجابها کمتر است .
زن با حجاب ، مردان هرزه را در اهدافشان نا امید مى کند.
حجاب نشان دهنده حیا و پاکى روح و روان زن است .
زن با حجاب ، در تحصیل علم موفقتر است .
حجاب و تقوا، آدمى را بهشتى مى کند.
حجاب ، مانع ایجاد فرزندان نامشروع مى شود.
حجاب ، نشان د هنده استقلال در فرهنگ مذهبى و ملّى است .
چادر مشکى زن و حجاب او، تیر زهر آلودى برقلب شیطان بزرگ است .
حجاب ، خطرات اوباش و اراذل را از زن دور مى کند.
طلاق و فروپاشى زندگى در زنان با تقوا و با حجاب کمتر است .
زن محجّبه ، باعث عزت و سرافرازى خود و شوهرش است .
محجّب بودن ، یعنى ، خروج از ولایت شیطان و د خول در ولایت اللّه است .
زن با حجابش ، د شمنان را در اهدافشان که همان ضربه به اسلام است ، شکست مى دهد.
زن باحجابش ، رو ح شهدا را شاد مى کند و به جرگه پیروان واقعى شهدا مى پیونداند.
زن باحجاب ، حق شوهر را ضایع نمى کند و به او خیانت نمى ورزد.
چادر مشکى ، باعث غمگینى شیاطین و هرزگان و روشنى دل مؤ منان است .
حجاب زن ، نشانه غیرت پدر، برادر و شوهرش است .
حجاب ، مبیّن ایمان و اعتقاد زن به خداوند سبحان و روز قیامت است .
حجاب ، بیانگر شخصیت حقیقى زن است ، در حالى که بد حجاب اصالت و هویّت خود را از دست مى د هد.
زن چادرى و با حجاب ،مطیع خداست و زن بد حجاب ، مطیع شیاطین است .
زن محجّب ، شیطان را (در عملِ خود که همان فساد و انحراف است نا امید مى کند.
زن با حجاب ، باحجابش به قرآن شریف و ائمه (علیهم السلام ) و خون شهدا و….احترام مى گذارد، ولى بد حجاب به همه اینها کج دهنى مى کند.
دختران و زنان با حجاب ، از لحاظ روحى و اخلاقى سالمترند، در حالى که بد حجاب و بى حجاب با ناز و عشوه … مى خواهد نقایص خود را جبران کند.
زن با حجاب ، باپوشش خود، آرایش و زینت را به شوهرش اختصاص ‍ مى دهد، ولى بد حجاب با عشوه و آرایش خود، مى خواهد محبوب همه باشد، نه شوهر خویش .
زن باحجاب ، همچون مروارید است در صدف که به شوهرش ‍ اختصاص دارد، ولى زن بد حجاب ، مانند جواهرات بدلى بدون پوشش ‍ هستند که در هر جا به چشم مى خورند.
زن با حجاب ، نخستین عشق و گوهر عفت خود را به شوهرش تقدیم مى دارد، ولى زن بى حجاب و بى تقوا، بعد از معاشرتهاى بسیار و در معرض نگاههاى مختلف قرار گرفتن ، شاید آخرین عشق خود را به شوهرش ‍ مى دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.