ابزار نقشه مفهومی راهی موثر برای کشف کج فهمی های دانش آموزان در مورد مفاهیم الکتریسیته ساکن


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ابزار نقشه مفهومی راهی موثر برای کشف کج فهمی های دانش آموزان در مورد مفاهیم الکتریسیته ساکن دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ابزار نقشه مفهومی راهی موثر برای کشف کج فهمی های دانش آموزان در مورد مفاهیم الکتریسیته ساکن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ابزار نقشه مفهومی راهی موثر برای کشف کج فهمی های دانش آموزان در مورد مفاهیم الکتریسیته ساکن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ابزار نقشه مفهومی راهی موثر برای کشف کج فهمی های دانش آموزان در مورد مفاهیم الکتریسیته ساکن :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

نقشه مفهومی در سال های اخیر به عنوان یک ابزار یادگیری و آموزش مهم شناخته شده است، که باعث یادگیری فعال و معنادار در دانش آموزان می شود. در هر علومی یک سری از عوامل باعث می شوند که یادگیری معنادار در دانش آموزان اتفاق نیافتد که این امر باعث شده که محققین به بررسی این عوامل پرداخته و آنها را تحت عنوان کج فهمی ها نامگذاری کنند. هدف اصلی این مقاله ، بررسی اثربخشی نقشه مفهومی در کشف کج فهمی ها ی دانش آموزان در مبحث الکتریسیته ساکن است. نوع تحقیق نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانش آموزان سوم تجربی شهرستان کنگان در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴ می باشد. نمونه آماری در دسترس ۴۰ نفر از دانش آموزان دختر سوم تجربی می باشد. این نمونه در دو گروه کنترل ۲۱ نفر وگروه آزمایش نفر ۱۹ ، قرار گرفتند. در هر جلسه، معلم کلمات کلیدی را مشخص می کند و از دانش آموزان می خواهد تا نقشه ای مفهومی برای آن رسم کنند. علاوه بر وقت کلاس ، در خانه هم فرصت داشتند تا آن را کامل کنند. سپس نقشه های مفهومی آنان مورد بررسی معلم قرار می گرفت و با تعدادی هم مصاحبه ای در مورد نقشه هایشان صورت می گرفت. بعد از ۸ جلسه از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد که در سوالات آن، سطح اطمینان دانش آموزان از پاسخ ها سنجیده شد. ۱۶ کج فهمی از مصاحبه بعد از رسم نقشه های مفهومی و پس آزمون کشف شد که میانگین کج فهمی های برطرف شده در گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل شد. در این میان به کج فهمی های جدیدی نیز دست یافتیم. همچنین دلایل احتمالی بروز این کج فهمی بررسی شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.