اثر بخشی درمان شناختی – رفتاری بر بهبود سطح اضطراب وبازداری رفتاری نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثر بخشی درمان شناختی – رفتاری بر بهبود سطح اضطراب وبازداری رفتاری نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثر بخشی درمان شناختی – رفتاری بر بهبود سطح اضطراب وبازداری رفتاری نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی درمان شناختی – رفتاری بر بهبود سطح اضطراب وبازداری رفتاری نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثر بخشی درمان شناختی – رفتاری بر بهبود سطح اضطراب وبازداری رفتاری نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی :
تعداد صفحات :۱۴
چکیده مقاله:
پژوهش حاضرباهدف اثربخشی درمان شناختی – رفتاری بر بهبود سطح اضطراب و بازداری رفتاری نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی انجام شد.این پژوهش از نوع پژوهش های نیمه تجربی می باشد که با طرح پیش آزمون – پس آزمون و گروه کنترل انجام شد.از بین تمام نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی مراجعه کننده به مراکز روانشناختی شهر قوچان در سال ۱۳۹۳، ۱۲ نفر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی دردو گروه ۶نفره آزمایش وکنترل قرار گرفتند.پس از اجرای پیش آزمون که با استفاده از پرسشنامه های اضطراب کتل و مقیاس بازداری رفتاری به عمل آمد،گروه آزمایش طی ۱۰ جلسه هفتگی تحت درمان شناختی – رفتاری قرار گرفت،ولی گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد.یافته های حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغییره نشان داد که درمان شناختی – رفتاری بر کاهش سطح اضطراب و بازداری رفتاری در نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی گروه آزمایش تأثیر معنا داری دارد.مبتنی بر یافته ها می توان بیان داشت که درمان شناختی – رفتاری به عنوان یک روش مؤثر برای کاهش سطح اضطراب و بازداری رفتاری در نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.