عنوان :بررسی نقش فعالیتهای فرهنگی –مذهبی در اصلاح وتربیت وبازگشت زندانی به زندگی شرافتمندانه


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان :بررسی نقش فعالیتهای فرهنگی –مذهبی در اصلاح وتربیت وبازگشت زندانی به زندگی شرافتمندانه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان :بررسی نقش فعالیتهای فرهنگی –مذهبی در اصلاح وتربیت وبازگشت زندانی به زندگی شرافتمندانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان :بررسی نقش فعالیتهای فرهنگی –مذهبی در اصلاح وتربیت وبازگشت زندانی به زندگی شرافتمندانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان :بررسی نقش فعالیتهای فرهنگی –مذهبی در اصلاح وتربیت وبازگشت زندانی به زندگی شرافتمندانه :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

طرح پژوهشی بررسی نقش فعالیتهای فرهنگی مذهبی بر اصلاح وتربیت زندانیان وبازگشت به زندگی سعادتمندانه در شهر مشهد با هدف شناسایی میزان تاثیر گذاری فهالیتهای فرهنگی مذهبی در اصلاح وتربیت زندانیان در زندان مرکزی مشهد انجام شده است . ۳۷۰ زندانی با روش نمونه گیری سهمیه ای تصادفی انتخاب شده ومورد بررسی قرار گرفتند.روش تحقیق به شیوه شبه ازمایشی مقدور نبود. لذا از پاسخگویان خواسته شدکه خود قضاوت کنند و ارزیابی ذهنی پاسخگویان مورد ملاک قرار گرفت.برای تحلیل داده ها از روش امیک هم کمک گرفته شد.ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه بسته می باشد ،برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی بهره گرفته شده است .ضریب پایایی پرسشنامه بوسیله آلفای کرونباخ محاسبه شده است وداده های گرد آمده با نرم افزاراس پی اس اس مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد: بیشترین میزان شرکت کننده به ترتیب مربوط به نماز جماعت ، کلاس احکام ، ومراسم ویژه در مناسبتهای خاص وکلاس قرآن می باشد. که اگر بیشترین میزان دلیل (اولویت اول) شرکت در نماز جماعت ،کلاس احکام ، وکلاس قرآن را در نظر بگیریم رسیدن به آرامش ، یادگیری ووظیفه دینی –اعتقاد- واجبات می دانند.آزمون تی نشان داد کا اثر بخشی نماز جماعت در بین زندانیانی که همیشه در نمازهای جماعت شرکت می کنند از زندانیانی که گاهی در نمازهای جماعت شرکت می کنند بیشتر است. مقایسه میانگین شاخصها در دو گروه سابقه دار وبی سابقه بدون کنترل متغییر مدت زمان شرکت در کلاس روانشناسی در کلاسهای آموزش مذهبی به طور یکسان تاثیر پذیرفته اند و لذا بین نوع سابقه و شرکت در کلاس آموزش مذهبی معنادار نشده است .با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس زندانیان سابقه دار از زندانیان بی سابقه که در فعالیتهای فرهنگی مذهبی شرکت می کنند،(با کنترل متغییر مدت زمان شرکت در کلاس روانشناسی )هیچ تفاوتی بین این دو گروه پیدا نشد واین دوگروه بطور یکسان از شرکت در این کلاسها بهره می برند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.