مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء :
«بسم ا… الرحمن الرحیم»
هر فرد خلاقی تواناییها و ویژگیهای متفاوتی دارد. ویژگیهای متنوع افراد خلاق ممکن است در سنین پایین بروز کند و خلاق بودن به این معنی نیست که شخص تمام این ویژگیها و تواناییها را دارا باشد.
و از همه مهمتر این است که تواناییها و ویژگیهای خلاق را می توان فعال کرد و پرورش داد.
معلمان می توانند نقش به خصوصی را در این باره ایفا کنند و دانش آموزان را برای خوب نوشتن و خوب گوش دادن آماده سازند و از همان پایه اول دبستان از نظر روانی آنان را آماده سازند.
معلم قادر است دانش آموزان را با ایده های فراوان آشنا کند.
و در کلاس درس آنان را انعطاف پذیر بار بیاورد. ایده های آنان را گسترش بدهد و قدرت ابتکار را در آنان تقویت کند و آنان را آزاد بگذارد تا بتوانند از یک کلمه جمله مناسب بسازد. و با پرسش از دانش آموزان علاقه او را به موضوع های گوناگون تقویت کند.
یک روش دیگر آموزش برای نوشتن جمله:
با استفاده از سه کلمه بی ربط مانند:
موش – آبی – کلبه را به دانش آموز بدهد و از او بخواهد با استفاده از این سه کلمه و اضافه کردن چهارمین کلمه یک ارتباطی بین آنها به وجود بیاورد و یک جمله کامل بسازد.
آموزش برای مرتب کردن جملات در هم ریخته:
در دوره ابتدائی باید اطلاعات لازم را به دانش آموز داد سپس با استفاده از آن اطلاعات کودک یا دانش آموز می تواند بین آن کلمات نامرتب ارتباط برقرار کند و جمله را مرتب کند بنابراین نتیجه می گیریم که «اطلاعات ماده خام تولید خلاقیت در کودکان است.»
توسعه یک جو کلاسی که منجر به تفکر خلاق و انتقادی می شود با رفتار معلمین کاملاً رابطه دارد. معلمین باید اصول زیر را در کلاس درس مورد توجه قرار دهند.
۱- گسترش آزادی روانی در کلاس.
۲- توسعه ارتباطات عاطفی و عقلانی.
۳- ایجاد جو همدلی و درک دیگران.
۴- توجه به استقلال و فردیت دانش آموزان.
۵- احترام به سوالات شاگردان و هدایت سوالات بی ربط به سوی موضوع اصلی برای نوشتن انشاء یا مطلب دانش آموزان باید به اطراف خود عمیق تر نگاه کند و تخیل بسیار رنگارنگ داشته باشد.
معلم انشاء باید در آغاز کار موضوع های بسیار ساده و آسان را برای دانش آموزان برگزیند و رفته رفته هر قدر دانش آموزان در کار نوشتن پیش می روند به اشکال و پیچیدگی موضوعها بیفزایند. مثلا توصیف یک خیابان و می توانند آنچه را که با چشم دیده است به خاطر بیاورد و روی کاغذ نقل کند و سعی کند از موضوعهای تکراری خودداری کنیم و نکات دستوری را رعایت کند انشایی خوب از آب در خواهد آمد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.