مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء :

«بسم ا… الرحمن الرحیم»

هر فرد خلاقی تواناییها و ویژگیهای متفاوتی دارد. ویژگیهای متنوع افراد خلاق ممکن است در سنین پایین بروز کند و خلاق بودن به این معنی نیست که شخص تمام این ویژگیها و تواناییها را دارا باشد.

و از همه مهمتر این است که تواناییها و ویژگیهای خلاق را می توان فعال کرد و پرورش داد.

معلمان می توانند نقش به خصوصی را در این باره ایفا کنند و دانش آموزان را برای خوب نوشتن و خوب گوش دادن آماده سازند و از همان پایه اول دبستان از نظر روانی آنان را آماده سازند.

معلم قادر است دانش آموزان را با ایده های فراوان آشنا کند.

و در کلاس درس آنان را انعطاف پذیر بار بیاورد. ایده های آنان را گسترش بدهد و قدرت ابتکار را در آنان تقویت کند و آنان را آزاد بگذارد تا بتوانند از یک کلمه جمله مناسب بسازد. و با پرسش از دانش آموزان علاقه او را به موضوع های گوناگون تقویت کند.

یک روش دیگر آموزش برای نوشتن جمله:

با استفاده از سه کلمه بی ربط مانند:

موش – آبی – کلبه  را به دانش آموز بدهد و از او بخواهد با استفاده از این سه کلمه و اضافه کردن چهارمین کلمه یک ارتباطی بین آنها به وجود بیاورد و یک جمله کامل بسازد.

آموزش برای مرتب کردن جملات در هم ریخته:

در دوره ابتدائی باید اطلاعات لازم را به دانش آموز داد سپس با استفاده از آن اطلاعات کودک یا دانش آموز می تواند بین آن کلمات نامرتب ارتباط برقرار کند و جمله را مرتب کند بنابراین نتیجه می گیریم که «اطلاعات ماده خام تولید خلاقیت در کودکان است.»

توسعه یک جو کلاسی که منجر به تفکر خلاق و انتقادی می شود با رفتار معلمین کاملاً رابطه دارد. معلمین باید اصول زیر را در کلاس درس مورد توجه قرار دهند.

۱- گسترش آزادی روانی در کلاس.

۲- توسعه ارتباطات عاطفی و عقلانی.

۳- ایجاد جو همدلی و درک دیگران.

۴- توجه به استقلال و فردیت دانش آموزان.

۵- احترام به سوالات شاگردان و هدایت سوالات بی ربط به سوی موضوع اصلی برای نوشتن انشاء یا مطلب دانش آموزان باید به اطراف خود عمیق تر نگاه کند و تخیل بسیار رنگارنگ داشته باشد.

معلم انشاء باید در آغاز کار موضوع های بسیار ساده و آسان را برای دانش آموزان برگزیند و رفته رفته هر قدر دانش آموزان در کار نوشتن پیش می روند به اشکال و پیچیدگی موضوعها بیفزایند. مثلا توصیف یک خیابان و می توانند آنچه را که با چشم دیده است به خاطر بیاورد و روی کاغذ نقل کند و سعی کند از موضوعهای تکراری خودداری کنیم و نکات دستوری را رعایت کند انشایی خوب از آب در خواهد آمد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.