پژوهشی بر نقش گرافیک محیطی آتلیه های معماری در راستای کیفیت بخشی به ایده های دانشجویان (نمونه موردی: دانشجویان رشته معماری مرکز اموزش علمی – کاربردی میراث بیستون کرمانشاه)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پژوهشی بر نقش گرافیک محیطی آتلیه های معماری در راستای کیفیت بخشی به ایده های دانشجویان (نمونه موردی: دانشجویان رشته معماری مرکز اموزش علمی – کاربردی میراث بیستون کرمانشاه) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پژوهشی بر نقش گرافیک محیطی آتلیه های معماری در راستای کیفیت بخشی به ایده های دانشجویان (نمونه موردی: دانشجویان رشته معماری مرکز اموزش علمی – کاربردی میراث بیستون کرمانشاه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پژوهشی بر نقش گرافیک محیطی آتلیه های معماری در راستای کیفیت بخشی به ایده های دانشجویان (نمونه موردی: دانشجویان رشته معماری مرکز اموزش علمی – کاربردی میراث بیستون کرمانشاه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پژوهشی بر نقش گرافیک محیطی آتلیه های معماری در راستای کیفیت بخشی به ایده های دانشجویان (نمونه موردی: دانشجویان رشته معماری مرکز اموزش علمی – کاربردی میراث بیستون کرمانشاه) :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

اهمیت فیزیکی محیط کالبدی می تواند نقش تعیین کننده ای در الگوهای رفتاری افراد داشته باشد در بحث اموزش که به طور اخص مورد نظر ایت فضای اموزشی می تواند به طور موثری با توجه به معیارها و الگوهای معرفی شده توسط روانشناسان و دانشمندان به پیشبرد این الگوها کمک نماید در این پزوهش سعی بر آن است با توجه به نیازهای خاص اجتماعی در سال های اخیر و با رویکرد جامعه شناختی خلاقیت نقش کیفیت فضاهای آموزشی را مد نظر قرار دهد تا با بهره گیری از مفاهیم علمی الگویی از فضای بهینه را پیشنهاد نماید تا در عین براورده ساختن نیازهای فیزیکی قابلیت پرورش تفکر هلاق را دارا باشد در خلال پژوهش با طرح و تکمیل پرسشنامه با موضوعات ، رنگ، بافت، سطح، حجم علائم و نمادها و … با جامعه آماری ۹۰ نفر از دانشجویان معماری به بررسی نظرات و پیشنهادات دانشجویان رشته معماری مرکز اموزش علمی کاربردی میراث بیستون کرمانشاه (به عنوان نمونه موردی) در راستای کیفیت بخشی به ایده های این دانشجویان و بررسی تاثیرات گرافیک محیطی در رشد خلاقیت آنها پرداخته که مشخص گردید ۹۲ درصد از دانشجویان رنگ، بافت، فرم و حجم، نصالح، نور و … یا به طور خلاصه گرافیک محیطی را موثر در یادگیری ، ایجاد انگیزه و پرورش خلاقیت خود را موثر دانسته و از اهمیت زیادی برایشان برخوردار است. همچنین با مقایسه طیف وسیعی از دانشجویان و با تغییر ظاهری گرافیک محیط آتلیه ها در بازده زمانی ۴ ماهه نتیجه بدست آمده حاکی از این می باشد که این دانشجویان از لحاظ علمی در دروس نظری ۲۱ درصد و دروس عملی (موردی: طراحی معماری) در حدود ۴۴.۴۰ درصد رشد داشته اند همچنین با مصاحبه با اساتید دانشجویان مورد مطالعه نیز شاهد آن بودیم که این دانشجویان از لحاظ ایده پردازی و پرورش خلاقیت نسبت به قبل در سطح بالاتری قرار گرفته اند . نتایج این تحقیق در حقیقت کوششی است در جهت طراحی کالبدی نوین برای فرایند اموزش با توجه به عناصر و اجزا و عوامل شکل دهنده فضایی برای ایجاد محیطی خلاقیت زا و همچنین بررسی مفهوم خلاقیت و ساز و کارهای موثر بر آن که می تواند راه گشای آموزش خلاق معماری را فراهم نماید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.