بررسی تاثیر خلوت و محرمیت بر میزان حس تعلق فضاهای مسکونی سالمندان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر خلوت و محرمیت بر میزان حس تعلق فضاهای مسکونی سالمندان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر خلوت و محرمیت بر میزان حس تعلق فضاهای مسکونی سالمندان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر خلوت و محرمیت بر میزان حس تعلق فضاهای مسکونی سالمندان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر خلوت و محرمیت بر میزان حس تعلق فضاهای مسکونی سالمندان :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

یکی از مفاهیم مهم و تاثیرگذار در ارتباط میان انسان و محیط اطراف که همواره مورد توجه طراحان بوده است، حس تعلق می باشد. از سویی دیگر، برای افراد مسن که دارای محدودیت های فیزیکی و اقتصادی بیشتری نسبت به سایر گروه های سنیمی باشند، خانه فضای اصلی گذراندن زندگی در طول روز است؛ بدین منظور، در این مقاله و با هدف شناخت حس تعلق و عوامل شکل دهنده ی آن و سنجش میزان حضور این عنصر در زندگی سالمندان عصر حاضر و ارزیابی کیفیت محیطی، بهبررسی و تبیین مفهوم محرمیت و خلوت، و تاثیر آن ها بر میزان رضایتمندی سالمندان از محیط زندگی خود پرداخته می شود. مدل اتخاذ شده در روش تحقیق این پژوهش، مدل پیمایشی و نیز روش استدلال در این تحقیق، استقرایی؛ بر اساس پرسشنامه است. جامعه ی آماری مورد بررسی در این پژوهش، شامل ۵۰ نفر از سالمندان ساکن سرای سالمندان، و نیز ۵۰ نفر از سالمندان ساکن در منزل شخصی است. این مطالعه باور دارد که از طریق القای مفاهیمی همچون خلوت و محرمیت درفضاهای مسکونی مختص سالمندان، می توان به درک بهتری از حس تعلق در طراحی های مناسب این گروه سنی رسید. نتایج این پژوهش موید آن است که دو مولفه ی محرمیت و خلوت نقش بسیار زیادی در ایجاد و افزایش حس تعلق مکان درفضاهای مسکونی سالمندان دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.