بررسی پیاده سازی سیستم حمل و نقل دوچرخه و تاثیر آن بر شاخص های ترافیکی و کاهش مصرف سوخت (مطالعه موردی: شهر اهواز)


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی پیاده سازی سیستم حمل و نقل دوچرخه و تاثیر آن بر شاخص های ترافیکی و کاهش مصرف سوخت (مطالعه موردی: شهر اهواز) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی پیاده سازی سیستم حمل و نقل دوچرخه و تاثیر آن بر شاخص های ترافیکی و کاهش مصرف سوخت (مطالعه موردی: شهر اهواز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی پیاده سازی سیستم حمل و نقل دوچرخه و تاثیر آن بر شاخص های ترافیکی و کاهش مصرف سوخت (مطالعه موردی: شهر اهواز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی پیاده سازی سیستم حمل و نقل دوچرخه و تاثیر آن بر شاخص های ترافیکی و کاهش مصرف سوخت (مطالعه موردی: شهر اهواز) :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

توسعه نواحی شهری و افزایش جمعیت شهرها همراه با افزایش روزافزون سفرهای موتوری بوده که این مسئله سبب پدید امدن مشکلاتی از قبیل تراکم ترافیک، افزایش مصرف سوخت و پدید امدن انواع آلودگی ها شده است مشکلات فوق در بسیاری از کلان شهرهای کشورمان ایران نیز آشکارا وجود دارد . دوچرخه به عنوان یک سیستم حمل و نقل پایدار می تواند جایگزین مناسبی برای وسایل نقلیه موتوری باشد هرچند برای سیستم حمل و نقل دو چرخه مزایا و محاسن زیادی بیان شده و در برخی از شهرهای جهان عملا تاثیرات مثبت آن مشاهده گردیده است اما بررسی دقیق اثرات بهره گیری از دوچرخه در کلان شهرهای ایران با توجه به شرایط و ویژگی های موجود هدف این پزوهش را شامل می شود شهر اهواز با داشتن مشکلات ترافیکی و زیست محیطی یاد به عنوان مطالعه موردی پژوهش انتخاب شد در این پژوهش از شبیه سازی در نرم افزار Aimsun که علاوه بر تحلیل شاخص های ترافیکی قابلیت تحلیل الگوهای حرکتی وسایل نقلیه و میزان مصرف سوخت را داراست استفاده شده است . برای بررسی میزان مصرف سوخت سه سناریوی متفاوت جهت پیاده سازی سیستم حمل و نقل دوچرخه در شهر اهواز ارائه شد . هر یک از این سه سناریو و حالت موجود (حالت پایه) در نرم افزار مدل شدند. در نهایت خروجی های نرم افزار شامل میزان مصرف انواع سوخت در همه سناریوها و حالت پایه با یکدیگر مقایسه شدند. نتایج حاصل نشان می دهد بهترین عملکرد در سناریوی دوم که در آن تنها مسیرهای شریانی دارای مسیر ویزه دوچرخه می باشند حاصل می شود در این سناریو شاخص های ترافیکی (متوسط سرعت و تاخیر وارده بر کل وسایل نقلیه ) تغییرات چندانی را با حالت پایه نشان نمی دهد ولی کاهش ۱۹ درصدی مصرف سوخت در این سناریو قابل توجه است ضمن این که در سناریوهای دیگر نیز کاهش میزان مصرف سوخت را نسبت به حالت پایه شاهد هستیم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.