بررسی آسیب های لرزه ای متداول پلهای بتن آرمه و ارائه شیوه هایی جهت بهبود مودهای تغییر شکل آنها با استفاده از تحلیل بردارهای ویژه


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی آسیب های لرزه ای متداول پلهای بتن آرمه و ارائه شیوه هایی جهت بهبود مودهای تغییر شکل آنها با استفاده از تحلیل بردارهای ویژه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی آسیب های لرزه ای متداول پلهای بتن آرمه و ارائه شیوه هایی جهت بهبود مودهای تغییر شکل آنها با استفاده از تحلیل بردارهای ویژه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آسیب های لرزه ای متداول پلهای بتن آرمه و ارائه شیوه هایی جهت بهبود مودهای تغییر شکل آنها با استفاده از تحلیل بردارهای ویژه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی آسیب های لرزه ای متداول پلهای بتن آرمه و ارائه شیوه هایی جهت بهبود مودهای تغییر شکل آنها با استفاده از تحلیل بردارهای ویژه :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

پلها یکی از مهمترین انواع شریانهای حیاتی می باشند که تا سالهای اخیر به علت عدم وجود آیین نامه های لرزه ای، طراحی لرزه ای آنها یا صورت نمی گرفت و یا بصورت سلیقه ای عمل می شد و به همین علت در هنگام وقوع زلزله ها آسیب های فراوانی در آنها بوجود می آمد. در این مقاله آسیب پذیری لرزه ای پلهای بتن آرمه از جمله از نظر شرایط ساختگاه، فروریزی عرشه، علل ضعف های لرزه ای ستونها و اتصالات تیر پایه های قابی شکل، نامنظمی پلها و پلهای مورب مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به پیشنهادات راهنمای بهسازی لرزه ای پلها مبنی بر استفاده از تجهیزات مستهلک کننده انرژی در سازه ها به منظور بهبود رفتار لرزه ای آنها در این مقاله بعد از بررسی آسیب پذیری لرزه ای پلهای بتن آرمه به بررسی و قیاس حالات بهره گیری از دستگاههای تکیه گاهی هسته سربی در حد فاصل بین عرشه با سرستون و کوله ها( مدل جداسازی شده) نسبت به اتصال صلب این مکان ها( مدل یکپارچه) پرداخته شد که نتایج نشان می دهد عمل جداسازی سبب کاهش سختی سازه و افزایش پریود آن تا حدود ۱۰ برابر می شود، با بررسی مودهای تغییر شکل سازه مشخص است که تقریبا تمام انرژی زلزله در مودهای اول و دوم سازه جداسازی شده که مودهای غالب جهت های افقی هستند می باشد که در آن سازه تغییر شکل ندارد و تنها عرشه بر روی تجهیزات مذکور می لغزد، اما در مدل یکپارچه مودهای سوم و دهم مودهای غالب جهت افقی هستند که تغییر شکل های شدید عرشه توام با تغییر شکل های ستونها را در پی دارد. استفاده از این تجهیزات از اعوجاج های پیچیده پل تا حد زیادی نسبت به مدلیکپارچه جلوگیری می کند و سبب می شود عرشه تحت اثر زلزله بر روی تجهیزات مذکور بلغزد و با این رفتار موجب جذب و استهلاک بالای انرژی و همچنین بهبودی مودهای تغییر شکل می شود و همچنین از خرابی های لرزه ای پل در محل اتصال عرشه به تکیه گاههایش جلوگیری می شود. در این مطالعه موردی عمل جداسازی سبب کاهش پاسخ لرزه- ای سازه نسبت به سازه یکپارچه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.