ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های قوسی شکل بتن آرمه مقاوم سازی شده


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های قوسی شکل بتن آرمه مقاوم سازی شده دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های قوسی شکل بتن آرمه مقاوم سازی شده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های قوسی شکل بتن آرمه مقاوم سازی شده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های قوسی شکل بتن آرمه مقاوم سازی شده :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

امروزه به دلیل افزایش حجم ترافیک و کمبود فضا در محدوده های شهری، نیاز به احداث تقاطع های غیر هم سطح بیش ازپیش احساس می گردد. در این میان پل های قوسی شکل در پلان، به یکی از گونه های متداول پل ها، به ویژه در مناطق شهری تبدیل شده اند. زلزله های اتفاق افتاده در دهه های گذشته نشان داده است که پل های قوسی یکی از آسیب پذیرترین المان ها در سیستم حمل ونقل می باشند. مقاوم سازی لرزه ای، راه حلی برای به حداقل رساندن خطر درپل های موجودی است که در برابر آسیب های جدی طی یک زلزله آسیب پذیر هستند. به همین منظور یک کلاس پل قوسی متداول در ایالت کالیفرنیا انتخاب شده و مدل المان محدود آن در نرم افزار شبیه سازی می شود. سپس چهار نمونه پل دیگر با شعاع انحنای متفاوت، ولی با مشخصات مشابه نمونه اصلی، مدل سازی می شود. یک مجموعه صدتایی از رکوردهای زلزله با ویژگی های متفاوت انتخاب و نهایتاً ۱۰۰ مدل پل- زلزله برای هر یک از پنج حالت شعاع انحنا تولیدشده و مدل ها به وسیله آنالیز تاریخچه زمانی غیرخطی، تحلیل می شوند. آنگاه این پنج نمونه به وسیله روش ژاکت فولادی مقاوم سازی لرزه ای شده و مجدداً آنالیز تاریخچه زمانی غیرخطی می شوند. خروجی دریفت های عرضی و طولی ستون های هر یک از این ده مدل (پنج نمونه قبل از مقاوم سازی و پنج نمونه مقاوم سازی شده) باهم مقایسه می شوند. نتایج حاصل بیانگر این است که با کاهش شعاع انحنای پل (در هر دو حالت قبل از مقاوم سازی و مقاوم سازی شده)، دریفت عرضی افزایش می یابد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.