?پروژه مهندسی نرم افزار سیستم امور دارویی مرکز بهداشت استان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
?پروژه مهندسی نرم افزار سیستم امور دارویی مرکز بهداشت استان دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ?پروژه مهندسی نرم افزار سیستم امور دارویی مرکز بهداشت استان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ?پروژه مهندسی نرم افزار سیستم امور دارویی مرکز بهداشت استان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ?پروژه مهندسی نرم افزار سیستم امور دارویی مرکز بهداشت استان :
بخشی از فهرست ?پروژه مهندسی نرم افزار سیستم امور دارویی مرکز بهداشت استان
پیشگفتار ۱
شناخت و برد مسئله ۲
قرارداد ۳
چارت سازمانی ۵
فرمهای دستی ۶
نمودار گانت چارت ۱۴
برآورد هزینه ۱۵
تحلیل سود به هزینه ۱۶
فلوچارت سیستم قدیم ۱۷
فلوچارت سیستم جدید ۱۸
DFD ۱۹
ERD ۲۵
نمودار سلسله مراتبی ۲۶
گرچه برای پروژه های کوچک می توان صرفاً با اتکا بر خلاقیت و بدون توجه به برنامه ریزی و نظمی خاص به نتیجه رسید اما برای ایجاد یک پروژه بزرگ و پیچیده نیاز به پیروی از یک روش (method) مشخص است. یک متد تعیین می کند که برای تولید یک پروژه چه گام هایی نیاز است و در هر گام چه کارهایی باید انجام داد.
متد با یک تحلیل سطح بالا و منطقی از کار آغاز می شود. بتدریج و قدم به قدم جزئیات فیزیکی معرفی و اضافه می شوند. در هر مرحله ، مستندات خاص یا مدل هایی ایجاد و تکمیل می شوند. این مستندات جهت سهولت ارتباطات، مشخص کردن این که چه چیزهایی در مورد پروژه تا کنون شناخته شده است و ایجاد پایه ای برای مرحله بعدی عمل می کنند. اگر مهندس نتواند مستند یا مدل مورد نیاز را ایجاد یا کامل کند چیزی کم خواهد بود و در مرحله بعد دچار مشکل خواهد شد.
تحلیل سیستمهای کامپیوتری یا مهندسی نرم افزار نسبت به مهندسی های دیگر نسبتاً یک حرفه جدید و در حال گسترش و رشد است. ما در این متن، بر روشی که به طور گسترده پذیرفته شده و موسوم به تحلیل و طراحی ساخت یافته سیستم ها (Structured System Analysis and Design)است تمرکز می کنیم.
شناخت و برد مسئله
۱. سابقه شرکت:
سابقه این بخش از مرکز بهداشت از زمان تاسیس این سازمان (سال ۱۳۶۳)می باشد.
۲. نوع و دامنه فعالیت شرکت:
نوع فعالیت شرکت پشتیبانی مراکز بهداشت شهرستانها از لحاظ مالی و علمی و هم چنین تامین داروهای آنها است و در واقع حلقه ی واسطی بین شهرستانها واداره کل میباشد.
۳. تعداد کارمندان:
تعداد کارمندان۴ نفر شامل کاردان داروئی – کارشناس داروئی – تکنسین داروئی (انباردار) و کمک انبار دار میباشد.
۴. تعداد مشتریان:
درخواست دارو به صورت زمانبندی انجام میشود که ۹۰% مشتریان داخل سیستم هستند و هر۳ ماه یک بار تحویل دارو به آنها صورت میگیرد و ۱۰% باقیمانده (کمتر از۲۰ نفر در هر ماه) به صورت موردی درخواست دارو می کنند.
۵. امکانات کامپیوتری:
امکانات کامپیوتری در این بخش دو دستگاه کامپیوتر ثابت و یک دستگاه note book است .
۶.کلیاتی در مورد مشکل:
در این مرکز بیش تر کارها به صورت دستی انجام می گیرد و با در نظر
گرفتن کمبود نیرو بهتر است این کارها به صورت نرم افزاری انجام شود تا
بتوان زمان و نیروی کمتری مصرف کرد .
قرارداد(شرح مکتوب اهداف و محدوده پروژه)
تاریخ قرارداد: ۱۵/۸/۱۳۸۵
۱- طرف اول (مشتری) :
نام : مرکز بهداشت استان نام نماینده: آقای شاهسوند
آدرس : ابتدای خیابان سناباد – مرکز بهداشت استان
۲- طرف دوم(تولید کننده ) :
نام :دانشجویان دانشگاه آزاد نام نماینده : زهرا خدائی
آدرس : بلوار امامیه – دانشگاه آزاد اسلامی
۳- موضوع قرارداد:
ایجاد سیستم امور دارویی مرکز بهداشت استان
۴- نیازمندیهای اصلی :
فراهم آوردن امکان عملیات زیر :
۱- ثبت نام مشتریان
۲ – درخواست داروهای مورد نیاز شرکت
۳ – صدور رسید انبار
۴- ثبت داروهای خارج شده از انبار
۵- صدور فاکتور خروج
۶- تایید خروج دارو
۵- هزینه و زمان :
ایجاد سیستم فوق به مدت ۵ ماه پس از انعقاد قرارداد و با هزینه ۱۵۰۰۰۰۰ تومان ایجاد و تحو یل مشتری خواهد شد که مشتری ملزم به پرداخت مبلغ فوق به صورت زیر است:
۱- ۳۰ درصد مبلغ قرارداد در زمان انعقاد پرداخت می گردد .
۲- ۳۰ درصد مبلغ شش ماه پس از انعقاد قرارداد پرداخت خواهد گردید .
۳- مابقی در زمان تحویل سیستم نهایی پرداخت خواهد گردید .
۶- پشتیبانی و نگهداری :
تحلیل گر موظف است سیستم فوق را به مدت یک سال پشتیبانی کند :
۱- مشتری بابت پشتیبانی موظف است ماهیانه مبلغ۱۰۰۰۰۰ تومان بپردازد .
۲- تحلیل گر موظف است حداکثر ۸ ساعت پس از تماس مشتری برای رفع مشکل به مشتری مراجعه کند. در غیر این صورت ضرری که بواسطه تاخیر
متوجه مشتری شده است را باید جبران کند .
۷- شرایط فسخ قرارداد :
در صورت تخلف از موارد فوق مشتری یا تحلیل گر مجاز به فسخ قرارداد می باشند . تشخیص تخلف به عهده نماینده شورای عالی انفورماتیک میباشد.
در صورت فسخ بدون دلیل متخلف متعهد به پرداخت دو برابر مبلغ قرارداد به طرف دیگر می گردد .
۹- امکان سنجی :
به تحلیل گر برای بررسی دقیق تر مسئله ۲ هفته فرصت داده می شود . تحلیل گر مطالعات انجام شده را به صورت مکتوب به مشتری تحویل میدهد . تحلیل گر قبل از انقضای قرارداد میتواند آن را فسخ کند .
پس از انقضای قرارداد مهلت مذکور قرارداد قطعی و تنها در شرایط ذکر شده در قسمت فسخ قرارداد قابل فسخ است .
در هر صورت مبلغ ۱۰۰۰۰۰ تومان بابت امکان سنجی از هزینه کل پروژه به تحلیلگر پرداخت خواهد گردید .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.