موانع تعامل مدیریت دانش با رفتار سازمانها


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 موانع تعامل مدیریت دانش با رفتار سازمانها دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد موانع تعامل مدیریت دانش با رفتار سازمانها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی موانع تعامل مدیریت دانش با رفتار سازمانها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن موانع تعامل مدیریت دانش با رفتار سازمانها :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

امروزه با توجه به اهمیت و ارزش دانش در موفقیت و پیشرفت سازمان ها، مدیریت دانش به یکی از حیاتی در این مسائل سازمانی تبدیل شده است. بنابراین با پذیرفته شدن دانش به عنوان یک منبع راهبردی برای سازمان ها، نیاز مبرمی به ایجاد روش های خلق، انتقال و به کارگیری دانش در سازمان می باشد. سازمانی که در نظر دارد برنامه مدیریت دانش را به کار موفق و مداوم اجرا نماید باید موانع و عوامل بازدارنده آن نیست توجه داشته باشند. فهرستی از موانع به کارگیری مدیریت دانش که در این مقاله به آن ها پرداخته شده و راهنمایی برای مدیران است و به هنگام بررسی وضعیت دانشی سازمان خود، زیرساخت ها، منابع، فرایندها و عوامل بازدارنده را مورد توجه قرار دهند و برای رفع آن ها چاره ای بیندیشند . تک تک این موانع و یا ترکیبی از آن ها می تواند در سازمان ها وجود داشته باشد و هر یک به نوعی بر اثربخشی فعالیت های فرایند مدیریت دانش در سازمان تأثیرگذار است. به طور کلی جهت موفقیت در نیل به اهداف و استراتژی های مدیریت دانش در سازمان به هم نوایی و یکپارچگی چهار عامل اصلی (شدید، سازمانی، فنی تکنولوژی و محیطی) و زیرمجموعه های آن ها می باشد. ایجاد انگیزه، تشویق و تحرک افراد در سازمان به نحوی که به صورت هدفمند به کسب و، توزیع، انتقال و به کارگیری دانش بوکسیت وجود و دانش جدید به ویژه دانش زمین (پنهان) بپردازند. ساختار سازمانی باز و تخت که جریان های روشن دانش را تسهیل کند. فرایندها و منابعی که فرهنگ سازمانی یادگیری مداوم را ایجاد کند. ابلاغ واضح اهداف و استراتژی های سازمان در خصوص فعالیت های پسین دانش و فواید آن و وجود رهبرانی که از طریق ایجاد فرایندهای راهنمایی و بازخورد مناسبی، کارکنان را هدایت کنند، ایجاد یک محیط موثر تسهیم دانش و یادگیری سازمانی و در نهایت استفاده و به کارگیری فناوری های مدرن در راستای یا اهداف و نیازها و ملزومات کلیه کارکنان و ارائه آموزش های لازم از جمله مواردی است که می تواند متضمن موفقیت مدیریت دانش در سازمان باشد. فرایند مدیریت دانش برای سازمان ها ارزش واقعی نخواهد داشت مگر اینکه دانش مفید و مناسب در زمان مناسب در اختیار افراد مناسب قرار گیرد. بنابراین اولین گام در راستای موفقیت در اجرای فرآیندهای مدیریت دانش که برای سازمان ها ارزش آفرین خواهند بود شناسایی و رفع موانع می باشد که موفقیت شرکت را به دنبال خواهد داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.