ارائه مدل رهبری اثربخش برای مدیران مدارس ابتدایی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارائه مدل رهبری اثربخش برای مدیران مدارس ابتدایی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارائه مدل رهبری اثربخش برای مدیران مدارس ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارائه مدل رهبری اثربخش برای مدیران مدارس ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارائه مدل رهبری اثربخش برای مدیران مدارس ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

این تحقیق برای بررسی مدل رهبری اثربخش در مورد مدیران مدارس ابتدایی استان کرمانشاه انجام شد. به همین منظور رابطه بین ویژگی های شخصیتی، تفکر حل مسئله، هوش هیجانی و خودکارآمدی عمومی با میانجی گری سبک های رهبری تحولی و تبادلی با متغیر اثربخشی رهبری بررسی شد. نمونه آماری ۲۲۰ نفر از مدیران مدارس ابتدایی استان کرمانشاه بود که با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه های فرم کوتاه ویژگی های شخصیتی نئو، تفکر حل مسئله پارکر، هوش هیجانی برادبری و گریوز، خودکارآمدی عمومی شرر، سبک رهبری چندعاملی باس و آوولیو ( رهبری تحولی و تبادلی ) و پرسشنامه اثربخشی رهبری، استفاده شد. ضرایب آلفای کرانباخ این پرسشنامه ها به ترتیب برابر با ۸۰/۵۹، ۰/۰، ۰/۷۸، ۰/۷۷، ۰/۸۴، ۰/۶۶ و ۰/۸۲ بود. تجزیه و تحلیل داده ها براساس رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر، با استفاده از نرم افزار SPSS و Amos استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که خرده مقیاس های ویژگی های شخصیتی شامل ( دلپذیر بودن، باوجدان بودن، برونگرایی )، خرده مقیاس های تفکر حل مسئله ( شامل عقلانیت، درک، احساس، تفکر )، هوش هیجانی شامل ( خود مدیریتی، مدیریت روابط )، خودکارآمدی شامل ( گرایش به آغازگری رفتار و تمایل به ادامه تلاش )، بطور معنی داری سبک رهبری تحولی را پیش بینی می کنند. سبک رهبری تبادلی با متغیرهای دلپذیر بودن، عقلانیت، خودمدیریتی، مدیریت روابط، گرایش به آغاگری و تمایل به ادامه تلاش، قابل پیش بینی است. ضمناً خرده مقیاس های انگیزش الهام بخش و انگیزش ذهنی ( مقیاس رهبری تحولی )، و نیز مدیریت بر مبنای استثناء ( از مقیاس رهبری تبادلی ) می توانند اثربخشی رهبری را بگونه معنی داری پیش بینی می کنند. چون این تحقیق در مورد مدارس ابتدایی استان کرمانشاه انجام شده است بنابراین یافته های آن در مورد سایر سطوح آموزشی و یا سایر استان های کشور، قابل تعمیم نیست.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.