Applications of Vygotsky”s Sociocultural Approach for Teachers”Professional Development


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 Applications of Vygotsky”s Sociocultural Approach for Teachers”Professional Development دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد Applications of Vygotsky”s Sociocultural Approach for Teachers”Professional Development  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی Applications of Vygotsky”s Sociocultural Approach for Teachers”Professional Development،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن Applications of Vygotsky”s Sociocultural Approach for Teachers”Professional Development :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

This paper outlines an approach to teachers” professional developmentthat originates in Vygotsky”s (1978, 1981) sociocultural theory (SCT),arguing that what Vygotsky claimed about students” learning in theschool setting is applicable to the teachers and that the developmentaltheories of Vygotsky resting on the notions of social origin of mentalfunctions, unity of behavior and consciousness, mediation andpsychological systems (Vygotsky, 1998) can help more vividlyunderstand the professional growth of teachers in their work places. Thepaper discusses how the seven influential models of professionaldevelopment mostly coded in the literature namely mentoring,observation/assessment, scaffolding, inquiry/action research,individually guided activities, study groups and involvement in adevelopment process (Guskey, 2000; Kozulin, 2003; DuFour, 2005) canbe best grounded in Vygotsky”s theoretical framework. It is claimed thatthe commonality that interweaves the aforementioned models isVygotsky”s concept of “social mediation” (Vygotsky, 1987). Finally, thepaper concludes with a discussion of the various implications of theproposed approach for designing and implementing teacher professionaldevelopment by linking the developmental aspects of professionaldevelopment and core tenets of Vygotsky’s developmental theories.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.