تاثیر روانشناسی گشتالتی بر نظریه های یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر روانشناسی گشتالتی بر نظریه های یادگیری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر روانشناسی گشتالتی بر نظریه های یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر روانشناسی گشتالتی بر نظریه های یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر روانشناسی گشتالتی بر نظریه های یادگیری :
تعداد صفحات :۱۳
چکیده مقاله:
مکتب گشتالت ۱اولین حرکت روانشناختی آلمان، بر مبنای روش آزمایش و از نظریه های شناختی محسوب میشود. استدلالاصلی آنها این بود که حقایق روانشناختی، از ذرات ایستای نامربوط تشکیل نمیشود و لذا مطالعه آنها نیازمند شیوهکل گراست. آنها عقیده داشتند که ادراک، ترکیب نامتشکلی از عناصر نیست، بلکه ادراک را کلیتی منسجم و متشکل از یکهیئت یا یک گشتالت میدانستند و معتقد بودند که یادگیری بصورت ناگهانی و از طریق کسب بینش صورت میگیرد. نظریهگشتالت یکی از معدود نظریه هایی است که در زمان طرح دیدگاه های تجربه گرایی، با رویکرد خردگرایانه مطرح گردید. ادراک ونیز فرایندهای مساله گشایی بیش از هر چیز دیگر مورد توجه روانشناسان گشتالت بود، و یادگیری یک امر ثانوی و فرعی و کماهمیت تلقی میشد. این مکتب، نقش زمینه و سازمانیابی را در فرایندهای ادراک پدیداری، چنان بصورت قانع کننده ای نمایانساخت که فقط مخالفان سرسخت ممکن است دستاوردهای آن را بیاعتبار اعلام کنند. نهضت گشتالت، اثری ماندگار برروانشناسی بر جای گذاشت و در زمینه های ادراک، یادگیری، تفکر، شخصیت، روانشناسی اجتماعی و انگیزش تاثیر گذاشت.در یادگیری به شیوه گشتالت حفظ کردن سطحی و طوطی وار مطلب، یادگیری تلقی نمیشود بلکه یادگیری واقعی مستلزمتوجه و دستیابی به معنی، اصول اساسی و سازماندهی مطالب است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.