پیش بینی گرایش به اندیشه انتقادی بر اساس صلاحیت راهبری اعضای هیات علمی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی گرایش به اندیشه انتقادی بر اساس صلاحیت راهبری اعضای هیات علمی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی گرایش به اندیشه انتقادی بر اساس صلاحیت راهبری اعضای هیات علمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی گرایش به اندیشه انتقادی بر اساس صلاحیت راهبری اعضای هیات علمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی گرایش به اندیشه انتقادی بر اساس صلاحیت راهبری اعضای هیات علمی :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر، پیش بینی و گرایش به اندیشه انتقادی اساتید دانشگاه بر اساس صلاحیت راهبری آنان بود. جامعه آماری پژوهشحاضر شامل تمامی اساتید تمام وقت دانشگاه اصفهان به تعداد ۵۰۰نفر در سال تحصیلی ۹۳-۹۲بود که از میان آنها نمونه ای مشتملبر ۲۱۷استاد بر اساس جدول نمونه گیری مورگان و کرجسی و با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقها ی انتخاب شدند. روش تحقیق،توصیفی از نوع همبستگی بود. در پژوهش حاضر از دو ابزار استفاده به عمل آمد: الف) مقیاس گرایش به اندیشه انتقادی (ریکتس، ۲۰۰۳،)مشتمل بر ۳۳گویه و در بردارنده ۳مؤلفه خلاقیت، بلوغ شناختی واشتغال ذهنی ب) مقیاس صلاحیت راهبری مشایخ(۱۳۸۳ )که دارای ۹۰گویه و ۹مؤلفه کمک و راهنمایی، تبحر و درایت علمی و روابط انسانی میباشد. روایی مقیاسها با روش تحلیل عامل به شیوه تأییدیو پایایی مقیاسها با ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که ضریب برای مقیاس گرایش به اندیشه انتقادی برابر با ۰/۹۵و برای مقیاسراهبری برابر با ۰/۸۲به دست آمد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین مؤلفه صلاحیت راهبری وگرایش به اندیشه انتقادی در بین اساتید وجود داشت. از طرفی یافته ها نشان دادند که ۶۷درصد از واریانس گرایش به اندیشه انتقادی بهوسیله متغیرهای پیشبین قابل توضیح است که در این بین مؤلفه کمک و راهنمایی سهم مثبت و معناداری داشت. همچنین اعضایهیأت علمی خود را در تمامی ابعاد راهبری و اندیشه انتقادی پایینتر از حد مطلوب ارزیابی نمودند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.