مقاله درباره google (گوگل)


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
20 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله درباره google (گوگل) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درباره google (گوگل)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درباره google (گوگل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درباره google (گوگل) :

گوگل؛ جستجوگر دوست ‌داشتنی!
براساس آخرین آمار منتشر شده، «گوگل» با در اختیار داشتن ۵۴ درصد از سهم بازار، محبوب‌ترین موتور جستجو است و بعد از آن یاهو با اختلاف فراوان و با ۲۳ درصد از سهم بازار در رده‌ی دوم قرار دارد و MSN با ۱۳ درصد سوم می‌باشد. گوگل هر روز میلیون‌ها بار برای جستجو استفاده می‌شود؛ و جالب‌تر از همه این که فعل «گوگل» وارد زبان انگلیسی شده و حتی در لغت‌نامه‌های مریام وبستر و آکسفورد هم قرار گرفته است. در امریکا مردم می‌گویند:«فلان چیز را گوگل کن.» و در فرهنگ لغت هم معنی مشابهی برای آن آمده است:«استفاده از موتور جستجوی گوگل برای یافتن اطلاعات در اینترنت.»
درآمد گوگل معمولا رشد صعودی داشته است و در سال ۲۰۰۵ به ۶ بیلیون دلار رسید؛ این در حالی است که گوگل حدود ۸ هزار کارمند دارد. گوگل امروزه در بسیاری از نقاط جهان نمایندگی دارد و محصولات و ابزارهای متعددی را در کنار موتور جستجویش ارائه کرده است.
اما گوگل که امروزه این‌قدر محبوب است، چگونه به وجود آمده و رمز موفقیت آن چیست؟
تاریخچه
گوگل در ژانویه ۱۹۹۶ توسط لاری پیج و سرجی برین (دو دانشجوی دانشگاه استنفورد کالیفورنیا) به عنوان یک پروژه‌ی تحقیقاتی آغاز شد. آن‌ها بر این عقیده بودند که یک موتور جستجو که بتواند خواسته‌ی کاربر و نتایج را تفسیر کند می‌تواند بسیار بهتر از موتور جستجوهای معمولی آن زمان کار کند. آن‌ها ابتدا یک موتور جستجوی کوچک و ساده ساختند و نام RankDex را روی آن گذاشتند. این موتور جستجو نتایج را بر این اساس نمایش می‌داد که به یک نتیجه چند بار در سایت‌های دیگر لینک داده شده است؛ و هر نتیجه که لینک‌های بیشتر (و در نتیجه رتبه‌ی بهتر) داشت در مکان بالاتری نسبت به دیگر نتایج قرار می‌گرفت. بدین ترتیب جستجوی کاربر اعتبار بیشتری پیدا می‌کرد.
پیج و برین این ایده را به عنوان بخشی از تحقیقاتشان دنبال کردند و برای اولین بار، این موتور جستجو با نام «گوگل» (که توسط سازندگان انتخاب شده بود) در سایت دانشگاه استنفورد به کار گرفته شد. (گوگل از کلمه‌ی googol می‌آید که عبارت است از عدد یک و صد صفر مقابل آن و ایده‌ی سازندگان گوگل نیز این بوده که روزی گوگل بتواند این تعداد منبع را جستجو کند.) سپس پیج و برین در ۱۴ سپتامبر ۱۹۹۷ دامنه‌ی google.com را ثبت و حدود یک سال بعد یعنی در ۷ سپتامبر ۱۹۹۸ در گاراژ یکی از دوستانشان در منلو پارک کالیفرنیا کمپانی گوگل را تاسیس کردند. اولین درآمدهای کمپانی حتی به مرز یک میلیون دلار هم رسید. بدین ترتیب در مارچ ۱۹۹۹ به دفتری در پالو آلتو نقل‌مکان کردند؛ ولی کمبود جا باعث شد که در سال ۲۰۰۳ به مکان کنونی‌شان بروند که در Mountain View در کالیفرنیا قرار دارد.
در سال ۲۰۰۰ گوگل شروع به قراردادن تبلیغات در صفحه‌ی نتایج کرد که با کلمه‌ای که کاربران دنبالش بودند ارتباط داشت؛ از اینجا موضوع «تبلیغات مرتبط» در اینترنت مطرح شد و واقعا تاثیر به سزایی در کارکرد تبلیغات داشت.
گوگل، آنچه شما خواسته‌اید!
گوگل در این مدت با رشدی سریع به میان موتورهای جستجوی برتر رفت. موتور جستجو گوگل به خاطر سادگی، طراحی کم‌حجم و نتایج جستجو مرتبط در میان کاربران اینترنت جای خوبی برای خود باز کرد؛ به ویژه کاربرانی که مایل نبودند جستجویشان را در یک محیط گرافیکی انجام دهند، از گوگل استقبال کردند.
گوگل به طور کلی باعث یک پیشرفت در اینترنت شد. یک جریان که با گوگل آغاز شد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ آن را ادامه دادند. مایکروسافت، یاهو، آلتاویستا و … به فکر پیشرفت موتور جستجویشان افتادند تا بازار را در برابر گوگل از دست ندهند؛ اما موفق نشدند که گوگل را در رقابت کنار بزنند. فرق گوگل با آن‌ها فقط در استراتژی رتبه‌بندی سایت‌ها نیست؛ بلکه نوآوری‌های گوگل آن را از سایت‌های مشابه متمایز می‌سازد.
یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت گوگل این بود که دقیقا آن چیزی بود که کاربران می‌خواستند. شما وقتی کلافه از نیافتن یک مطلب یا تصویر خاص بودید، به گوگل سری می‌زدید و گوگل هم در مدت زمان کوتاهی آنچه شما می‌خواستید را به شما ارائه می‌کرد.
در کمپانی گوگل چه می‌گذرد؟
شعار رسمی گوگل «شرارت ممنوع» است که می‌شود «هرگز بد نباشید» هم معنا گردد. هدف گوگل «سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا» است.
هر مهندسی که در گوگل کار می‌کند موظف است ۲۰ از وقت خویش را روی پروژه‌های موردعلاقه‌اش صرف کند. محصولاتی نظیر جی‌میل، اخبار گوگل و ارکات از دل همین زمان‌ها بیرون آمدند؛ و این می‌تواند الگوی خیلی خوبی برای دیگر شرکت‌ها باشد که به همین راحتی از خلاقیت کارمندانشان استفاده کنند.
دروغ سیزده‌های گوگل
همیشه جالب‌ترین دروغ سیزده‌ها از گوگل ارائه می‌شود؛ مثلا خبری که مبنی بر تولید دوغ گوگل منتشر کردند؛ یا بخشی که به عنوان یافتن همسر در نظر گرفته بودند!
اما در سال ۲۰۰۴، گوگل خبری مبنی بر ایجاد پست الکترونیک جی‌میل منتشر کرد که همگان آن را یک دروغ سیزده می‌دانستند؛ اما این چنین نبود و خبر واقعیت داشت. گوگل تصمیم گرفت به دنیای رقابت سرویس‌های پست الکترونیک هم وارد شود. جی‌میل مانند هر محصول دیگر گوگل با تفاوت‌های بسیار نسبت به نمونه‌های مشابه، وارد عرصه شد و کاربران فراوانی جذب کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.