کاربست تکالیف خلاق در ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان:مطالعه ای به روش اقدام پژوهی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کاربست تکالیف خلاق در ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان:مطالعه ای به روش اقدام پژوهی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کاربست تکالیف خلاق در ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان:مطالعه ای به روش اقدام پژوهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربست تکالیف خلاق در ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان:مطالعه ای به روش اقدام پژوهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کاربست تکالیف خلاق در ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان:مطالعه ای به روش اقدام پژوهی :

تعداد صفحات :۴۴

چکیده مقاله:

زمینه: تکلیف یا مشق به عنوان مجموعه فعالیتهای خارج از آموزشگاه، از مهمترین تدابیر برای تعمیق بخشیدن به یادگیری فراگیران به شمار میرود. نوع و کیفیت تکالیف تخصیص یافته به فراگیران، نسبت به وضعیت سنی، محیط زندگی، شرایط خانوادگی و زمان اجرا متفاوت است. هدف پژوهش حاضر، تبیین چالش های ارائه تکلیف، و بررسیاثربخشی نمونهای از تکالیف خلاق در یادگیری دانش آموز است. روش: پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع اقدام پژوهی است. پژوهشگر از ظرفیت تکلیف خلاق و مواجهه هوشمندانه آن با چالشهای تکلیف به منظور اثربخشی بر تعمیق یادگیری استفاده نموده است. در این پژوهش که با مشارکت دانش آموزان مقطع متوسطه اول اجرا گردید، از تکالیف خلاق به مدت چهار سال متوالی استفاده گردید. برای شروع،تعداد ۷۰ دانش آموز به روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب شدند و تکلیف ارائه گردید. همچنین به منظور گرداوری اطلاعات مکمل، از ۱۶ نفر از والدین نیز مصاحبه به عمل آمد. بهمنظور قضاوت در مورد میزان تاثیر این شیوه از ارائه تکالیف بر میزان خلاقیت دانش آموزان و همچنین اعتباربخشی یافته ها، تکالیف تدوین شده توسط ۷۰ نفر دانش آموز، با الگوی خلاقیت فرانک ویلیامز مقایسه شد. یافته ها: یافته ها، حاکی از نارضایتی اکثریت والدین از کیفیت تکالیف تخصیص یافته به دانش آموزان داشته و ایننارضایتی به ویژه در تکالیف مختص زمان های خاصی چون تعطیلات نوروز بیشتر دیده شد. در تحلیل یافته ها مشخص شد که تمام دانش آموزان با شیوه تکلیف خلاقانه ارائه شده، موافق بوده و آنرا به شکلهای دلخواه خود در قالب نقاشی، جدول، کاریکاتور، عکس، خاطره و مواردی از این دست ارائه نمودند. نمونه کارها در پیوست آمده است.نتایج: به دنبال اجرای متوالی این روش، طی چهار سال، شواهد حاکی از آن است که شکل ارائه تکالیف با توجه به آنکه متاثر از مولفه هایی چون زمان ارائه، نیاز دانش آموز، موضوع درس میباشد، میتواند بر یادگیری موثر باشد و اثربخشی تکالیف خلاق در یادگیری نیز به تایید رسیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.