میزان تاکید بر تفکر خلاق دانش آموزان در کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان تاکید بر تفکر خلاق دانش آموزان در کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان تاکید بر تفکر خلاق دانش آموزان در کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان تاکید بر تفکر خلاق دانش آموزان در کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان تاکید بر تفکر خلاق دانش آموزان در کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

حل مساله و خلاقیت از ممتاز ترین توانایی های شناختی انسان است کشورهای دنیا پرورش قوه خلاقیت شاگردان را ارزشمند ترین هدف تربیتی به شمار می آورند زیرا پرورش خلاقیت ارتباط تنگاتنگی را با پیشرفتهای اقتصادی وتمدن و ترقی هر کشور دارد تعلیم و تربیت یادگیرندگان را آماده کند تا در حل مساله خود از تفکر خلاق استفاده کنند روش تحقیق در این پژوهش توصیفی پیمایشی از نوع تحلیل محتوا و کاربردی میباشد جامعه آماری در این پژوهش شامل محتوای کتاب درسی جدید التالیف علوم تجربی پایه سوم دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۱۳۹۴-۹۵ میباشد. حجم نمونه برابر با حجم جامعه آماری انتخاب گردیده است ابزار این تحقیق فرم تحلیل محتوای محقق ساخته با توجه به الگوی عوامل خلاقیت گیلفورد میباشد برای تحلیل محتوای کتاب درسی جدیدالتالیف علوم تجربی پایه سوم دوره ابتدایی از یک طرح کد گذاری استفاده شده است این کار در ۳ مرحله انجام شده است در مرحله اول سوالات تمرینات و کار در کلاسها و فعالیت ها ی کتاب مشخص شده و کد گذاری میشود در مرحله دوم کلیه واحد ها در تمامی قسکت ها با طبقه مورد نظر از نظر شاخص های خلاقیت گیلفوردمظابقت داده شده و در جداول مربوط ثبت شده و در مرحله سوم کلیه واحد ها که در سطوح مختلف خلاقیت گیلفورد قرار داشتند شناسایی و شمارش شده اند روایی ابزار تحقیق بر اساس نظرات متخصصان تعلیم و تربیت قابل قبول بود و پایایی بر اساس فرمول هولستی مورد محاسبه قرار گرفته است دادههای حاصل با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است هدف کتاب درسی جدیدالتالیف علوم تجربی پایه سوم دوره ابتدایی تاکید بیش از حد به سطح حافظه شناختی اما در تفکر همگرا واگرا و ارزشیاب در حد ضعیفی توجه نموده است . در محتوای کتاب درسی جدید التالیف علوم تجربی پایه سوم دوره ابتدایی بین سطوح گوناگون خلاقیت گیلفورد تعادل مناسبی وجود ندارد و بایستی در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.