بررسی رابطه سبک رهبری و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه سبک رهبری و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه سبک رهبری و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه سبک رهبری و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه سبک رهبری و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه رهبری تحولی و توانمندسازی اعضای هیات علمی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده که ۴۸ نفر بودند و بااستفاده از روش نمونه گیری سرشماری کل جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و ابزارهای مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه رهبری تحولی ۲۰ سوالی از برناردبس و پرسشنامه سبک های رهبری چندگانه بس(۱۹۹۰) بوده که شامل ابعاد نفوذ آرمانی انگیزش الهام بخش ترغیب ذهنی و ملاحظه فردی می باشد و پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی براساس نظریه اسپریتزر(۱۹۹۵) با ۲۰ سوال که ابعاد احساس معنی دار بودن احساس شایستگی احساس خود مختاری و احساس موثر بودن را مورد بررسی قرار می دهد روایی محتوایی پرسشنامه ها توسط صاحب نظران و اساتید علوم تربیتی تایید و ضریب پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای رهبری تحولی(۰/۹۵) و برای توانمندسازی روانشناختی(۰/۹۳) بدست آمد. داده های حاصله با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس چند متغیره مورد تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد بین رهبری تحولی با میزان توانمندسازی روانشناختی و ابعاد آن رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین بین ابعاد رهبری تحولی برحسب عوامل جمعیت شناختی (جنسیت، سابقه و مدرک تحصیلی) تفاوت وجود ندارد ولی بین ابعاد شایستگی و استقلال برحسب مدرک تحصیلی اعضای هیات علمی تفاوت وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.