سنجش رابطه عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سنجش رابطه عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سنجش رابطه عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش رابطه عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سنجش رابطه عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

یکی از بنیادی ترین مفاهیم در علوم انسانی مفهوم عدالت است. زیرا که اهمیت عدالت و نقش تعیین کننده آن در اجتماع غیر قابل انکار می باشد. عدل صفتی است که هم نزد خالق محبوب است و هم نزد مخلوق و خدا خود را با این صفت ستوده است (سوره آل عمران آیه ۱۸). عدالت بقای سیستمهای اجتماعی را استمرار می بخشد، در حالی که بی عدالتی موجبات جدایی و اضمحلال آن ها را فراهم می سازد. از طرفی وفاداری سازمانی ، به عنوان نوع رفتار کارمندان در سازمان، بدلیل تاثیری که بر ترویج سازمان در بین سازمان های بیگانه دارد و نیز تاثیر آن بر حفاظت کارکنان سازمان در برابر تهدیدات خارجی و باقی ماندن کارکنان در شرایط نامطلوب در سازمان ، مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. بنابراین هدف این تحقیق سنجش رابطه عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی در قلمرو مکانی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد می باشد.این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی – پیمایشی می باشد. در این تحقیق جامعه آماری عبارت است از کلیه کارکنان شاغل در سازمان فرهنگی شهرداری مشهد که تعداد آنها حدودا ۲۵۰ نفر می باشد . حجم نمونه این پژوهش از طریق جدول مورگان حدود ۱۴۸ نفر محاسبه گردید که نمونه مورد نظر به صورت تصادفی ساده از میان جامعه مورد نظر انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این مقاله پرسشنامه (استاندارد) می باشد که جهت سنجش پایایی پرسشنامه و سازه های آن از آلفای کرونباخ استفاده شده است (۰,۷۴) وفاداری سازمانی به عنوان متغیر وابسته با ابعاد عدالت سازمانی(توزیعی، رویه ای و تعاملی ) به عنوان متغیر مستقل همبستگی دارد. وفادارای سازمانی ابتدا با عدالت توزیعی (ضریب همبستگی ۰۳۵۴) سپس عدالت رویه ای (ضریب همبستگی۰.۲۶۷) و در آخر عدالت تعاملی (ضریب همبستگی ۰,۱۱۶) ارتباط دارد. (۳۶. ۰=R)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.