تحلیل و اندازه گیری تأثیر تلفیق مدل های EFQM و ۶ سیگما با استفاده از روش های فازی مورد مطالعه: سازمانهای خودروساز


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل و اندازه گیری تأثیر تلفیق مدل های EFQM و ۶ سیگما با استفاده از روش های فازی مورد مطالعه: سازمانهای خودروساز دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل و اندازه گیری تأثیر تلفیق مدل های EFQM و ۶ سیگما با استفاده از روش های فازی مورد مطالعه: سازمانهای خودروساز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل و اندازه گیری تأثیر تلفیق مدل های EFQM و ۶ سیگما با استفاده از روش های فازی مورد مطالعه: سازمانهای خودروساز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل و اندازه گیری تأثیر تلفیق مدل های EFQM و ۶ سیگما با استفاده از روش های فازی مورد مطالعه: سازمانهای خودروساز :

تعداد صفحات :۳۳

چکیده مقاله:

در این پژوهش مدلی ترکیبی از EFQM و شش سیگما به منظور استفاده هرچه بیشتر از هر دو مدل به طور همزمان در جهت بهبود عملکرد سازمانی و تعالی است . درراستای رسیدن به تعالی سازمانی ، مشخص شدن جایگاه سازمان بر اساس الگوی سرآمدی به منظور بهبود مستمر ضروری می باشد و زمینه موفقیت سازمان ها را در رقابت جهانی فراهم می کند .در سال های اخیر ، اقدامات نسبتاً گسترده ای در حوزه خودارزیابی بر اساس مدل تعالی EFQM و همچنین ارتقاء کیفیت در قالب انجام پروژه های بهبود توسط سازمان های مختلف در ایران انجام شده است . بدیهی است که اقدامات خودارزیابی سازمان ها را قادر می سازد تا حوزه های بهبود خود را بتوانند شناسایی کنند ولی ایجاد بهبود و ارتقاء کیفیت در حوزه های کلان شناسایی شده خود نیاز به یک موتور بهبود دارد . رویکردی را که غالباً کارشناسان بهبود جهت ارتقاء کیفیت در سال های اخیر توصیه نموده اند متدولوژی شش سیگما یا شش سیگمای ناب است . متدولوژی شش سیگما ، رویکرد نتیجه گرایی است که توانسته است توانایی خود را در ارتقاء کیفیت ، کاهش زمان و کاهش هزینه به اثبات رساند . در این پژوهش سعی شده است تا تعامل بین شش سیگما و مدل تعالی سازمانی EFQM و هم افزاییحاصل از آن تشریح گردد که در این راستا و برای وزن دهی و اولویت بندی معیارها و ابعاد از روش های مدیریتی MADM فازی نیز استفاده شده است . نتایج حاکی است که مدل یکپارچه ارائه شده به طور همزمان شامل معیارهای هر دو مدل EFQM و شش سیگما است و می تواند به عنوان یک مدل مرجع مناسب برای سنجش سازمان به سمت تعالی استفاده شود .مدل ارائه شده شامل نه معیار اصلی شبیه به مدل EFQM و ۵۲ زیرمعیار می باشد . معیارهابه دو دسته توانمندسازها و نتایج طبقه بندی شده اند . از ۱۰۰۰ امتیاز مدل ترکیبی جدید ، ۸۲۰ امتیاز مربوط به توانمندسازها و ۱۸۰امتیاز مربوط به نتایج می باشد که متفاوت از مدل EFQM که در آن مجموع امتیازات توانمندسازها و نتایج به طور مساوی تقسیم شده است )به عنوان مثال ۵۰۰ ( ، اختصاص یافته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.