کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان از طریق روان درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی( ACT)به روش ارتباط اینترنتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان از طریق روان درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی( ACT)به روش ارتباط اینترنتی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان از طریق روان درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی( ACT)به روش ارتباط اینترنتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان از طریق روان درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی( ACT)به روش ارتباط اینترنتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کاهش نشانه های افسردگی دانشجویان از طریق روان درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی( ACT)به روش ارتباط اینترنتی :
تعداد صفحات :۲۲
چکیده مقاله:
حاضر با هدف تعیین اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی ( ACT)به روش ارتباط اینترنتی بر کاهش نشانه های افسردگیدانشجویان انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز واقع درمیدان صنعت ( شهرک غرب) درنیمسال دوم تحصیلی ( ۹۴-۹۳بین ۱۸الی ۳۰سال) بود که نمونه گیری اولیه اینپژوهش انتخاب اولیه با غربالگری (دارا بودن نشانه های افسردگی) وبه شیوههدفمند همراه با جایگزینی تصادفی ۱۵نفردر گروه کنترل و ۱۵نفر در گروه آزمایش بوده است. در مرحلهپیش آزمون، نسخه دوم پرسشنامه افسردگی بک( BDI-II)بر روی شرکت کنندگان اجرا شد؛ شرکت کنندگان گروه آزمایش طی ۱جلسه به صورت تصویری اینترنتی(با نرم افزار اسکایپ) در معرض متغیر مستقل (درمان پذیرش و تعهد ) قرار گرفتند؛ پس از این مرحله کلیه شرکتکنندگان (گروه آزمایش و گروه کنترل) پرسشنامهافسردگی بک ( BDI-II)را به عنوان پس آزمون تکمیل نمودند و بعداز گذشت یک ماه مجددا بدون انجام هیچ مداخله ای آزمون افسردگی بک به جهت پیگیری بر روی شرکت کننده گانهر دو گروه اجرا شد. اطلاعات و نتایج به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی(فراوانی، درصد و میانگین) وآزمون( SPANOVA)در بخش آمار استنباطی تحلیل شدند. براساس یافته های پژوهش، بین گروههای آزمایش وکنترل از نظر نمرات افسردگی تفاوت معنادار وجود داشته است ( F1,28=28.512; p=0.000)به عبارت دیگرپذیرش و تعهد درمانی سبب تغییر معنادار نمرات افسردگی افراد دو گروه شده است. می توان اینگونه بیان نمود کهمیانگین افسردگی گروهها نشان میدهد، نشانه های افسردگی دانشجویان گروه آزمایش در پس آزمون (-۴.۱۳۳ )وپیگیری ( ۷.۸۶۷-)به طور معناداری کمتر از شرکتکنندگان گروه کنترل بوده است که این موضوع نشان دهنده ی تأثیرپذیرش و تعهد درمانی به روش ارتباط اینترنتی بر کاهش نمرات افسردگی دانشجویان میباشد. بر اساس نتایج پژوهشحاضر درمانگران و روان شناسان بالینی می توانند از این رویکرد درمانی به منظور کاهش افسردگی دانشجویان بهرهگیرند و این رویکرد به صورت اینترنتی در دوره های میان مدت به آنان آموزش داده شود
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.