ضرورت تغییر در برنامه درسی هنرستان های فنی و حرفه ایبر اساس مطالعه تطبیقی کشور آلمان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ضرورت تغییر در برنامه درسی هنرستان های فنی و حرفه ایبر اساس مطالعه تطبیقی کشور آلمان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ضرورت تغییر در برنامه درسی هنرستان های فنی و حرفه ایبر اساس مطالعه تطبیقی کشور آلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ضرورت تغییر در برنامه درسی هنرستان های فنی و حرفه ایبر اساس مطالعه تطبیقی کشور آلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ضرورت تغییر در برنامه درسی هنرستان های فنی و حرفه ایبر اساس مطالعه تطبیقی کشور آلمان :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

هدف؛ پژوهش حاضر بررسی ضرورت تغییر در برنامه درسی هنرستان های فنی و حرفه ای ایران است. روش؛ اینپژوهش مطالعه تطبیقی و از آنجا که کشور آلمان به عنوان یکی از مطرح ترین کشورهای توسعه یافته در آموزش هایفنی و حرفه ای است، به بررسی ساختار آموزشی و مقایسه آن با ساختار آموزشی ایران پرداخته ایم. جامعه؛ موردبررسی شامل کلیه مستندات و منابع موجود منتشره توسط مجامع ملی، بین المللی و سازمانهای متولی امر آموزشهایمهارتی ایران و آلمان می باشد. یافته ها؛ بیانگر این مطلب است که کلیه آموزش های فنی و حرفه ای رسمی در دوشاخه کاردانش و هنرستان به ترتیب شامل ۵۳و ۵۸واحد درسی عمومی و انتخابی و حدود ۴۳و ۳۹واحد به درسهایمهارتی اختصاص دارد. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای می توانند پس از فراغت از تحصیل و گذراندن دوره هایخدمت نظام وظیفه عمومی جذب بازار کار شوند و یا بر اساس ضوابط، به طور مستقیم می توانند وارد دوره هایکاردانی شده و با گذراندن ۷۲واحد، مدرک کاردانی دریافت کنند. اما نظام مهارتی در کشور آلمان منطبق بر سیستمآموزشی دو آل میباشد. این سیستم دو آل نامیده میشود چرا که آموزش در دو محیط آموزشی به انجام میرسد؛ دربنگاه اقتصادی و در مدارس حرفهای. این آموزش ها معمولاً ۵سال به طول میانجامد. وظایف این سیستم ایجادکیفیتهای مهارتی منطبق بر قانون آموزش حرفه ای و جهت گیری شغلی فرآیند آموزش میباشد. هدف آموزش درسیستم دوآل این است که آموزشهای پایه مربوط به شغل توانائیها و صلاحیتهائی که برای اجرای فعالیتهای حرفه ایدر دنیای دائماً در حال تغییر مورد نیاز است را در یک دوره آموزشی مدون ارائه نماید. نتایج؛ بیانگر این است کهبرنامه های آموزش فنی و حرفه ای ایران با نیازهای بخش سه گانه اقتصادی انطباق کافی ندارد و در ایجاد وگسترش رشته ها و واحدهای آموزشی و تدوین محتوا به نیازها، امکانات و اقتضائات مناطق مختلف کشور توجهکافی نمی شود و آموزش های ارائه شده در هنرستان ها، عموماً با نیازها و پیشرفت های فناوری هماهنگ نیست. اماسهم آلمان در فارغ التحصیلان این کشور و ورود به بازارهای اشتغال بالاتر از متوسط اتحادیه اروپا قرار دارد به طوریکهدر مقایسه ای که بین کشور آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا صورت گرفته است این میزان ۶۰درصد جمعیت ۲۵تا ۶۴سال این کشور را در بر می گیرد در حالیکه این میزان در اتحادیه اروپا ۴۷درصد می باشد. دلیل اصلی اینموضوع وجود سیستم دوآل در نظام آموزش مهارتی این کشور است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.