تاثیر الگوی ارتباطی خانواده بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و فرسودگی تحصیلیدانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر الگوی ارتباطی خانواده بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و فرسودگی تحصیلیدانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر الگوی ارتباطی خانواده بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و فرسودگی تحصیلیدانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر الگوی ارتباطی خانواده بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و فرسودگی تحصیلیدانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر الگوی ارتباطی خانواده بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و فرسودگی تحصیلیدانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

خانواده یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در نگرش، مهارت و معرفت افراد است که معمولا تاثیرات آن تا پایان عمر در رفتارانسان جاری است. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر الگوی ارتباطی خانواده بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و فرسودگیتحصیلی دانشجویان انجام شد. از میان جامعه آماری دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، ۱۵۰نفر دانشجو به صورت نمونه-گیری تصادفی انتخاب و پرسشنامه های الگوی ارتباطی خانواده، راهبردهای یادگیری خودتنظیم و فرسودگی تحصیلی رویآنان اجرا شد و خانواده های دارای جهتگیری گفت وشنود با خانوداه هایی که دارای جهت گیری همنوایی بودند، مقایسهشدند. داده های این پژوهش با آزمون tمستقل مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که جهت گیری گفت وشنودخانواده تاثیر مثبت و معناداری بر یادگیری خودتنظیمی دارد ( P <1/00) همچنین جهت گیری همنوایی خانواده تاثیری مثبتو معنادار بر فرسودگی تحصیلی دارد ( P>0/001)سپس ۳زیر مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، یعنی راهبردهایشناختی، راهبردهای فراشناختی و مدیریت منابع و باورهای انگیزشی بین افراد دو گروه مقایسه شدند. نتایج نشان داد کهجهت گیری گفت وشنود بر ۳زیر مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، تاثیر مثبت و معناداری دارد ( P>0/001)بنابراینافرادخانواده های با جهت گیری گفت وشنود دارای خودتنظیمی بیشتری هستند و فرسودگی تحصیلی کمتری را تجربه میکنند،در حالی که افراد با خانواده های جهتگیری همنوایی کمتر از راهبردهای یادگیری خودتنظیم استفاده کرده و فرسودگیتحصیلی بیشتری را تجربه میکنند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.