بررسی و شناسایی نقش اخلاق و ارزشهای اسلامی بر روی تربیتدانش آموزان ابتدایی شهرستان بجنورد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی و شناسایی نقش اخلاق و ارزشهای اسلامی بر روی تربیتدانش آموزان ابتدایی شهرستان بجنورد دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی و شناسایی نقش اخلاق و ارزشهای اسلامی بر روی تربیتدانش آموزان ابتدایی شهرستان بجنورد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و شناسایی نقش اخلاق و ارزشهای اسلامی بر روی تربیتدانش آموزان ابتدایی شهرستان بجنورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی و شناسایی نقش اخلاق و ارزشهای اسلامی بر روی تربیتدانش آموزان ابتدایی شهرستان بجنورد :
تعداد صفحات :۱۸
چکیده مقاله:
زمینه و هدف: با توجه به اهمیت مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی و نقش آن در تربیت دینیدانش آموزان در این پژوهش تلاش شده راهکارهایی برای دستیابی به این تربیت دینی ارائه شود درتربیت دینی دانش آموزان، دو عامل خانواده و مکتب نقش بسیار برجسته تری نسبت به دیگر عواملدارند و در واقع این دو عامل هستند که شخصیت افراد را شکل میدهند.مواد وروش ها: پژوهشحاضر پژوهشی تبیینی از نوع مقطعی است که به صورت پیمایش و با ابزار پرسشنامه انجام گردید.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان مقطع راهنمایی شهربجنورد به تعداد ۱۵۰نفر بودند کهبر اساس جدول مورگان(۱۹۷۸ )تعداد ۱۱۰نفر به عنوان حجم نمونه مورد نظر انتخاب و پرسشنامهمحقق ساخته ۲۰سوالی در بین آنها توزیع گردید. یافته ها: با توجه به نتایج آزمون مدل ساختاریو مقادیر ضریب مسیر و معناداری برای هر یک از ابعاد نشان می دهد تمامی ابعاد موثر در تربیت وانتقال فرهنگ ، تمامی عوامل موثر و اثرگذار هستند .عامل معلمین تربیتی با مقدار ضریب مسیر ۰/۹۸و معناداری ،۱۳/۵۴موثر ترین عامل در تربیت دانش آموزان و انتقال فرهنگ بود. نتیجه گیری:در مدرسه هم این معلم است که نقش برجسته تری نسبت به سایر عوامل دارد. با توجه به اینکه تربیتدینی به «شناخت آموزه های دین، تبدیل این شناختها به باورهای قلبی و به کاربستن این باورها دررفتارهای فردی واجتماعی» تعریف شده است، معلم میتواند با تقویت روحیه ی حقگرایی و قدرتتفکر و تشخیص حق از باطل در دانشآموزان، الگو دهی رفتاری به آنان و انتخاب شیوه ی مناسبدربیان آموزه های دینی و پاسخ مناسب به پرسشها و شبهه ها، دانش آموزان را در راستای تربیتدینی هدایت کند
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.