بررسی تأثیر درمان گروهی فعال سازی رفتاری در کاهش علائم افسردگی دانش آموزان دختردوره متوسطه اول شهر اصفهان سال تحصیلی ۹۴-۹۳


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تأثیر درمان گروهی فعال سازی رفتاری در کاهش علائم افسردگی دانش آموزان دختردوره متوسطه اول شهر اصفهان سال تحصیلی ۹۴-۹۳ دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تأثیر درمان گروهی فعال سازی رفتاری در کاهش علائم افسردگی دانش آموزان دختردوره متوسطه اول شهر اصفهان سال تحصیلی ۹۴-۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تأثیر درمان گروهی فعال سازی رفتاری در کاهش علائم افسردگی دانش آموزان دختردوره متوسطه اول شهر اصفهان سال تحصیلی ۹۴-۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تأثیر درمان گروهی فعال سازی رفتاری در کاهش علائم افسردگی دانش آموزان دختردوره متوسطه اول شهر اصفهان سال تحصیلی ۹۴-۹۳ :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی درمان گروهی فعال سازی رفتاری در کاهش علائم افسردگی دانش آموزان دختردوره متوسطه اول شهر اصفهان درسال تحصیلی ۹۴ -۹۳بود. جامعه آماری این تحقیق تمام دانش آموزان دختر دورهمتوسطه اول ناحیه دو شهر اصفهان بودند. از میان آنها دو مدرسه انتخاب شدند و پس از اجرای آزمون افسردگی بک ازبین افرادی که دارای نمره ی ۱۹به بالا بودندتعداد ۴۰نفر به طور تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه ۲۰نفری آزمایشو کنترل قرار گرفتند. سپس طی ۸جلسه ی ۹۰دقیقه ای که هفته ای یکبار برگزار گردید تکنیک های فعال سازیرفتاری در مورد گروه آزمایش اعمال شد و در این مدت گروه کنترل در معرض متغیر مستقل قرار داده نشد. در پایانجلسات نیز از هر دوگروه آزمون افسردگی بک به عمل آمد. آزمون پیگیری نیز ۶۰روز بعد از هر دو گروه گرفته شد.تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی با استفاده از آزمون تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر صورت گرفت . یافته هایحاصل نشان داد که میزان افسردگی و همچنین علائم شناختی، عاطفی و جسمانی دختران در پس آزمون نسبت به پیشآزمون در سطح P 0/001تغییر معنا داری داشت و نمرات کاهش یافته بود و نمرات افسردگی و علائم شناختی،عاطفی و جسمانی آنها در فاصله بین پس آزمون و پیگیری در سطح P 0/05تغییر معنا داری نکرده است . بدین معناکه اثر درمان فعال سازی رفتاری با گذشت زمان برقرار بوده است و روش فعال سازی رفتاری در کاهش علائمافسردگی تأثیر دارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.