اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سبک های مقابله ای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سبک های مقابله ای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سبک های مقابله ای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سبک های مقابله ای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سبک های مقابله ای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست :
تعداد صفحات :۸
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش ذهن آگاهیدر سبک های مقابله ای کودکان بی سرپرست و. روش این پژوهش به روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ساکن در مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست شهر اردبیل در سال ۹۵-۱۳۹۴ تشکیل دادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای خانه بهاران انتخاب شد، و ۳۰ نفر به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (۱۵ نفر) و گروه کنترل (۱۵ نفر) جایگزین شدن. شرکت کنندگان گروه آزمایشی، آموزش ذهن آگاهی را طی ۸ جلسه دریافت نمودند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه سبک های مقابله جالووس و پاورز (۱۹۸۴) استفاده شد. داده ها با روش آماری کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تفاوت آماری معنی داری بین میانگین نمرات پس آزمون دو گروه در سبک مقابله رویارویی (فرمول در متن اصلی مقاله)، سبک مقابله آرام کننده ( فرمول در متن اصلی مقاله) وسبک مقابله هیجانی (فرمول در متن اصلی مقاله) وجود دارد. این نتایج نشان می دهد که آموزش ذهن آگاهی بر سبک های مقابله کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تأثیری داشته است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.