افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله آموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیات فارسی و کلمات متن کتاب درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله آموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیات فارسی و کلمات متن کتاب درسی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله آموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیات فارسی و کلمات متن کتاب درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله آموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیات فارسی و کلمات متن کتاب درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله آموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیات فارسی و کلمات متن کتاب درسی :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

یکی از مشکلاتی که در کلاسهای درسی در مناطق دو زبانه مانند تدریس درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ پایه دوم تجربی در مدارس عادی وجود دارد عدم درک صحیح بیشتردانش آموزان از متن کتاب درسی است که می تواند دلایل گوناگون داشته باشد. این مقاله سعی دارد تا با بررسی بر روی زمینه های ذهنی دانش آموزان از لحاظ نحوه قرائت و درک صحیح کلمات فارسی و علمی کتاب نشان دهد که اگر در سنین پائینتر در مدارس و خانواده ها بویژه مناطق دو زبانه نسبت به ایجاد عادات مطالعه صحیح ادبیات فارسی از کتب درسی اقدام شود و سپس پی گیری گردد آنگاه در سنین دبیرستان مشکلات مطالعه دانش آموزان کمتر خواهد بود و نتایج بهتری در امتحانات اخذ می نمایند. پژوهش انجام شده در مورد دانش آموزان پایه دوم تجربی در منطقه دهلران از توابع استان ایلام می باشد که دارای زبان بومی کردی و لری و عربی بوده و با توجه با اینکه کتب درسی مورد مطالعه در مدارس کشور به زبان فارسی می باشد لذا درک مفاهیم مطالب درسی آنطور که باید صورت نمی گیرد. جامعه آماری مورد حدود ۶۰۰ نفر برای دو سال تحصیلی پیاپی و حجم نمونه بررسی و مقایسه تعداد ۱۰۲ دانش آموز در دبیرستان شهید مدرس در سال تحصیلی ۹۱ – ۱۳۹۰ به تعداد ۴۶ نفر و سال تحصیلی ۹۲ – ۱۳۹۱ به تعداد ۵۶ نفر در درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات بر اساس نمرات اخذ شده دانش آموزان در دو سال تحصیلی فوق در ترمهای اول و دوم و استفاده از نرم افزار spss در تفسیر نتایج آنها پس از امتحانات می باشد. عملکرد این دانش آموزان در توانایی درک مطلب و تفسیر آنچه کتاب در متن فارسی خود در مفاهیم علمی از آنها می خواهد در دو سال پیاپی مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که میانگین نمرات حاصله در سال تحصیلی مورد تحقیق( ۹۲-۱۳۹۱ ) نسبت به سال تحصیلی ( ۹۱-۱۳۹۰ ) بالاتر رفته و دانش آموزان درک بهتری از مفاهیم کتاب درسی پیدا نمودند. بنابراین توصیه می شود در مناطقی که دو زبانه هستند نه فقط در دوران قبل از دبستان و دبستان حتی پس از آن نیز نسبت به توجه به ادبیات فارسی در کنار زبان بومی توجه خاصی شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.