بررسی جایگاه گردشگری ایران در میان رقبای سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، با استفاده از شاخص جهانی رقابت پذیری سفر و گردشگری


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جایگاه گردشگری ایران در میان رقبای سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، با استفاده از شاخص جهانی رقابت پذیری سفر و گردشگری دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جایگاه گردشگری ایران در میان رقبای سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، با استفاده از شاخص جهانی رقابت پذیری سفر و گردشگری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جایگاه گردشگری ایران در میان رقبای سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، با استفاده از شاخص جهانی رقابت پذیری سفر و گردشگری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جایگاه گردشگری ایران در میان رقبای سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، با استفاده از شاخص جهانی رقابت پذیری سفر و گردشگری :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

گردشگری امروزه یکی نمادهای بارز عصر پسامدرن است و اثرات فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی وسیاسی فراوانی را در جوامع مختلف برجای می گذارد. در چشم انداز ده ساله ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ که از سوی سازمان جهانیگردشگری ارائه شده است، تنها ۳ درصد رشد جهانی برای گردشگری پیش بینی شده بود. اما تقریبا تمام مناطق مختلفجهان به طور متوسط روند رشد ۴ درصدی یا بالاتر داشته اند. این میزان رشد نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای شرکتهای گردشگری برای انطباق با تحولات بازار و افزایش حمایت عمومی از این بخش می باشد. از سوی دیگر با توجه به شرایط به شدت رقابتی گردشگری منطقه ای و جهانی لزوم توجه به حساسیت در زمینه ارائه مزیت های رقابتی فراوان و رشد کمی و کیفی پیوسته در تمامی شاخص های رقابت پذیری گردشگری برای کشور ایران مهم می نماید. این پژوهشاز طریق روش تحقیق کتابخانه ای به بررسی جایگاه گردشگری ایران در میان رقبای چشم انداز ۱۴۰۴ ، با استفاده از شاخص های رقابت پذیری گردشگری می پردازد. با توجه پژوهش های انجام گرفته در این زمینه رتبه جهانی رقابت پذیری گردشگری ایران از میان ۱۴۱ کشور جهان ۹۷ می باشد که نسبت به گذشته رشد چشم گیری داشته است و بر اساس بررسی های صورت گرفته این شاخص برای کشور ایران در میان رقبای چشم انداز از میان ۲۵ کشور ۱۵ می باشد که تقریبا خوشبینانه است. با تعمق بیشتر در میان ارکان چهارده گانه و شاخص های فرعی ۹۰ گانه رقابت پذیری نقاطضعف فراوانی در بخشهای مختلف به چشم می خورد، باید با بررسی عوامل اثر گذار بر شاخص های فرعی و استفاده از ، مشاوران بین المللی و به کارگیری نوآوری باز، از نظر کمی و کیفی شرایط خود را در میان رقبای چشم انداز ۱۴۰۴ ارتقا دهیم و به اهداف نهایی نزدیک شویم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.