اصول طراحی فضاهای آموزشی بر اساس مفاهیم آموزش معماری در راستایاثر گذاری بر کیفیت فضای معماری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اصول طراحی فضاهای آموزشی بر اساس مفاهیم آموزش معماری در راستایاثر گذاری بر کیفیت فضای معماری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اصول طراحی فضاهای آموزشی بر اساس مفاهیم آموزش معماری در راستایاثر گذاری بر کیفیت فضای معماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اصول طراحی فضاهای آموزشی بر اساس مفاهیم آموزش معماری در راستایاثر گذاری بر کیفیت فضای معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اصول طراحی فضاهای آموزشی بر اساس مفاهیم آموزش معماری در راستایاثر گذاری بر کیفیت فضای معماری :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

ساختار و محتوای آموزش معماری طیف گسترده ای از موضوعات مختلف را در برمی گیرد. در حال حاضر، اهمیت آمو زش و کیفیت آن بیشتر شده است. تغییر و تحولات در نظام آموزشی، بر ضرورت توجه به کیفیت مکان های آموزشی و کیفیت آموزش میافزاید. آموزش معماری هم با تغییراتی از نظام استاد معمار سنتی به نظام آتلیه ای دانشگاهی همراه بوده است. معمار در محیطی پرورش می یابد که نه تنها سیستم آموزشی حاضر در آن پاسخگوی نیازهای معماری سرزمینش نیست، بلکه از نظر کالبد فضایی، خود مکانی درخور آموزش هنر معماری نیست. هدف از تحقیق حاضر، پیوند مکان کالبد یافته و محتوای آموزش معماری و انعکاس این محتوا در کالبد و بررسی معیار ها و ضوابط طراحی فضاهای آموزشی جهت رسیدن به استاندارد های طراحی فضای مطلوب آموزشی می باشد. سوال مطرح شده به اینگونه است که، چگونه کالبد فیزیکی دانشکده می تواند در آموزش مفاهیم معمارانه موثر باشد. فرض بر این است طراحی مناسب کالبد فیزیکی فضای آموزشی در انتقال غیرمستقیم مفاهیم معماری کارآمد باشد و باعث افزایش و بهبود کیفیت فضای معماری می شود. این پژوهش از نظر ماهیت، کمی _کیفی می باشد و روش انجام پژوهش به شیوه آمیخته است. جهت جمع آوری اطلاعات دراین مقاله، از ابزارهای: مطالعات پیمایشی ومیدانی، پرسشنامه، مطالعات اسنادی و بررسی متون استفاده شده است. در بخش اول، تحقیق از نوع توصیفی _ تحلیلی می باشد و به بررسی ۱۰ نمونه موردی دانشکده معماری داخلی و خارجی پرداخته شده است. در بخش دوم، روش تحقیق پیمایشی است و از پرسشنامه به عنوان ابزار سنجش بکار گرفته شده است و داده ها با استفاده از آمار توصیفی، ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون گام به گام با نرم افزارspss v22.0 جهت اثبات فرضیه، مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته اند. نتایج پژوهش بیانگر آن است که طراحی مطلوب و اصولی فض اهای آموزشی و ارائه الگو هایی منطبق بر مفاهیم آموزش معماری و استفاده از شاخصه های کالبدی و محیطی، بر میزان کیفیت فضایی موثر می باشند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.