بررسی مجتمع تجاری آرمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مجتمع تجاری آرمان دارای ۱۰۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مجتمع تجاری آرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

    
فهرست مطالب
عنوان پروژه    1
چکیده    1
مقدمه    1
عنوان پروژه : مجتمع تجاری آرمان    2
هدف:    2
چکیده :    4
هدف از طراحی مجموعه‌های تجاری    4
سیری در نظریه‌های تجارت:    5
انقلاب صنعتی    6
نیاز به مجموعه‌های تجاری    6
فصل دوم    9
نگاهی به تاریخ تجارت ایران    10
نگاهی به تجارت ایران    11
جاده ابریشم، شاهراه تجارت شرق :    12
نقش ایران در احیای جاده ابریشم :    13
لزوم مراکز تجاری در یک شهر    15
تاریخچه مجموعه‌های تجاری و اجتماعی در ایران :    15
مقدمه ‌ای در شناخت مجموعه‌های تجاری گذشته :    15
به طور کلی در امر اقتصادی سه طبقه مشخص می‌باشد:    16
۱ـ تولید کنندگان    17
۲ـ توزیع کنندگان    17
۳ـ مصرف کنندگان    17
سیر تکاملی مجموعه‌های تجاری :    17
بررسی بازارهای ایران ـ تکامل بازار :    19
بررسی مجموعه‌های تجاری گذشته از نظر شهرسازی    20
انواع مجموعه‌های تجاری و بخش‌ های تشکیل دهند? آن :    23
ـ بازارهای موقت (زمانی و مکانی )    23
ـ بازارهای دا ئم (بازارهای روز ـ بازارهای کلی )    23
فصـل سوم    25
بررسی نمونه‌های مشابه    25
گذری بر مراکز خرید معروف دنیا    26
الماس شرق مشهد    30
موقعیت مجتمع:    30
تاسیسات ساختمانی:    31
طراح و آرشیتکت مجتمع    32
تجهیزات ساختمانی    32
مرکز تجارت بین‌المللی دبی :    33
.اتاق‌های جلسات    34
سالن کنفرانس ـ تئاتر    34
سالن سرپوشیده    35
اتاق‌های گردهمایی    35
سالن اجتماعات اصلی    35
دفاتر اجرایی    36
باشگاه خصوصی    36
فصل چهارم    38
مطالعات در مراکز تجاری    38
مبلمان و طراحی داخلی فضاهای تجاری :    39
نور‌پردازی در مراکز تجاری :    39
موسیقی در مراکز تجاری :    40
انعطاف‌پذیری مراکز تجاری :    40
ستون‌بندی و اسکلت در مراکز تجاری:    41
ارتفاع طبقات در مراکز تجاری :    41
سیرکولاسیون در مراکز تجاری :    42
ویترین در مراکز تجاری :    43
آبنما در مراکز تجاری :    44
تهویه در مراکز تجاری:    45
پارکینگ در مراکز تجاری :    45
فصـل پنجم    47
مطالعات منطقه ای استان خراسان    47
استان خراسان    48
تقسیمات کشوری:    48
موقعیت جغرافیایی استان خراسان    49
خراسان در عرصه تاریخ    50
خراسان رضوی    52
خراسان رضوی به ?? شهرستان و ?? بخش تقسیم شده است.    53
استان خراسان رضوی در یک نگاه:    54
آب و هوا    56
مشهد    57
تاریخچه    58
تحولات مشهد در دوره محمدرضاپهلوی (۱۳۲۰-۱۳۵۷ه.ش )    59
تاریخ مشهد    60
مشهد پیش از اسلام    60
مشهد در دوره اسلامى    61
مشهد در دوره امویان    62
مشهد در دوره عباسیان    62
از توس تا مشهد    63
باغ حمید بن قحطبه    63
شهادت امام رضا علیه السلام    64
تحولات شهر مشهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (۱۳۵۷ه.ش )    65
موقعیت جغرافیایی    66
آب و هوا    67
گردشگری    68
بناهای تاریخی شهر مشهد    68
آرامگاه فردوسی    68
آرامگاه شیخ طبرسی    69
آرامگاه خواجه اباصلت    69
آرامگاه نادر شاه    69
آرامگاه امام محمد غزالی    70
آرامگاه خواجه مراد راوی    70
مدرسه نواب    71
جاذبه های طبیعی    71
چشمه گراب    71
تفرجگاه اخلومد    72
تـفرجگاه طرقبه    72
وضعیت تجاری    72
صنایع دستی    74
قالی بافی :    75
شعر بافی :    76
نمد بافی :    76
گلیم بافی :    76
پوستین دوزی :    77
سنگ تراشی و قلم زنی روی سنگ :    77
فیروزه تراشی:    77
سفالگری :    77
سبد و حصیر بافی :    78
اماکن زیارتی و مذهبی    78
مسجد گوهرشاد    79
محله‌ها    79
اقتصاد    81
صنایع    81
فرهنگ    82
نشریات    82
سینماها    82
موسسه آموزش عالی سجاد مشهد    83
مدرسه علمیه آیه الله العظمی خویی    83
فصل ششم    84
نتیجه گیری    85
بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامرکز تجاری    86
۱-بررسی ضوابط ومقررات اجرایی کاربری تجاری درشهرمشهد    86
۲-مقررات ساختمانی درتجارت شهری    86
فصل هفتم    88
آنالیز سایت    88
موقعیت زمین طرح در اراضی منطقه :    89
دسترسیها و ارتباطات :    89
برنامه‌ریزی کالبدی :    90
۱ـ انتخاب فرم ساختمان وجهت استقرار    90
۲ـ انتخاب ساز? و مصالح مناسب    90
فهرست منابع و ماخذ    90
 
علاقه و انگیزه
موضوع تجاری با توجه به قدرت بی بدیل اقتصاد در عصر ما موضوعی ویژه در طراحی معماری به حساب می آید. در عصری که توجه به هر مسئله به میزان صرفه و بازده اقتصادی آن می باشد پیداست که امکان پرداختن به نگاه های خاص در معماری مجموعه های تجاری تقویت می گردد به همین دلیل انتخاب یک مجموعه تجاری برای طراحی معماری خود به خود جذاب تر از موضوعات دیگر می باشد.
•    قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی
هر مجموعه تجاری که نیازهای ضروری زندگی بشر را عرضه کند خود به خود بخشی از توجیه اقتصادی است .برای افزایش موفقیت اقتصادی یک مجموعه باید عواملی از قبیل شدت نیاز جامعه
.فاصله سایت تا مجموعه های مشابه ونحوه دسترسی افراد به مجموعه توجه نمود .
قابلیت اجرا از دو جنبه قابل بررسی است اول استان اجرای پروژهبا توجه به تکنولوژی بومی وشرایط جامعه .دوم سازگاری طرح و ساختار اجرایی آن بافدرت وموفقیت پروژه که هر دو درمرحله طراحی مورد توجه قرارخواهد گرفت.

چکیده :
هدف از طراحی مجموعه‌های تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی  گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعه‌های تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعه‌ها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای شناخت بیشتر نمونه‌های مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار داده‌ایم. مطالعه شهر مشهد برای مکاتباتی صحیح مجموعه و رسیدن به هدف ابتدایی طراحی مجموعه (ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر) الزامی بوده است. به کمک تحلیلهایی که از جهات مختلف بر روی سایت انجام شده؛ نحوه قرارگیری ساختمان در سایت؛ نحوه جهت‌گیری آن؛ امتدادهای موثر بر ساختمان؛ ورودیهای آن و … استخراج شده است. از آنجایی که سعی شده که ساختمان بیشترین هماهنگی را با محیط وتلفیقی ازمعماری مدرن وسنتی داشته باشد؛ آنالیز سایت مهمترین ابزارهای طراحی را در اختیار ما گذاشته است. برنامه‌ریزی کالبدی نیز فضاهای مورد نیاز و میزان آنها را مشخص خواهد کرد. بدیهی است که در روند طراحی؛ توجه خاص به ملاحظات دید و منظر و طراحی احجام بر اساس ویژگیهای سایت برای رسیدن به بهترین دیدها و مناسبترین احجام الزامی بوده است.

مقدمه
سیری در نظریه‌های تجارت:
تجارت پدیده‌ای است فریبنده و خطرساز که وارد شدن در آن نیاز به آگاهی دارد چه در غیر آن صورت نتیجه آن شریک شدن در نارواییهای بسیار در طول تاریخ است، زیرا کمتر پدید ه‌ای به انداز? تجارت مورد اتهام قرار گرفته است. آیا سخن را این طور آغاز می‌کنیم که دهنها را آشوب سازیم و چرا سرآغاز کار را بر صفحه‌های درخشانی که رسالت تاریخی تجارت بر آن نگاشته‌اند قرار نمی‌دهیم. خیر این طور نیست بلکه تنها دلیل آن ـ ضمن اینکه به نقش سازنده تجارت در تسهیل زندگی انسان و انتقال ترقیات بشری اعتقاد داریم ـ آلودگی تجارت جهانی بالکه تنگی چون تجارت برده از آفریقا  و آسیا به زمین‌های راقیه استعمار ملتهای عقب‌مانده از کاروان تمدن ـ توسط پیشتاز تمدن صنعتی نظیر انگلیس و فرانسه و ایتالیا و آلمان و بلژیک و ژاپن بوده است که بعد از جنگ جهانی دوم به صورت استعمار نو بروز کرده است.
از نیمه هزاره دوم میلادی تا عصر کمال شرکت خود در عصر تجارت به انواع فضیلتها و رذیلتها در غلطیده است. آنجا که توانسته، در همان مواطن اصلی به بهره‌کشی از انسانها پرداخته‌اند. نوع دیگر تجارت که عموماً درصد رفع نیازهای مصرفی بشری بوده و به کالا محدوده می‌شده است نقش موثری در تاریخ بشر داشته و بیشتر سرافراز است تا سرافکنده، که اساسا رفع مشکل بوده و نه واضح مشکل ـ این تجارت، چای، سیلان و ادویه هندوستان را به ایران و بلاد دیگر بوده فیروزه و پارچه‌های گرانبهای ایران را زینت بخش اندام خوزستان در اقصی نقاط جهان کرده است چرا که فیروزه ایران در سرزمین دیگر یافت ناشدنی بود و پارچه‌های گرانبهای زری وترمه را ملتها خریدار نمی‌توانستند بخرند.
دلیل عمده این تجارت محدوده بودند اینکه در جائی نیاز و مصرف وجود داشته و تولید نبود و یا احیاناً اگر بود خیلی کم بود ـ و در جای دیگر بلعکس تولید بیش از بازار مصرف بود.
تجارت تا قبل از انقلاب صنعتی، به رغم توسعه بسیاری که در عصر رنسانس و به ویژه پس از رواج کشتی بخار پیدا کرد.
انقلاب صنعتی افق تازه‌ای در تقسیم کار و تخصص به وجود آورد به طوری که مبادرت تجاری در چارچوب تولید از یک نقطه جغرافیایی به منظور جبران کمبود مصرف در نقطه جغرافیایی دیگر محدود نماید. در منطق صنعتی، تجاری تقسیم کار بود و اینکه اگر کسی بهتر تولید می‌ کند بیشتر تولید کند تا نیاز ما را هم برطرف و ما هم صنعتی روی آوریم که در آن بهتر از آنها توانیم بود، و دیگر تجارت موکول نشد به اینکه ایران معدن فیروزه دارد، دیگران ندارند.
در گذشته تجارت محدود اما در عین حال لازم بود. رخنه‌ای به هوا و جهانی دیگر و ارتباط با انسانهایی دیگر بود. نشان از بی‌پایانی جهان خلقت داشت، به علاوه، تجارت وسیله‌ای برای مبادله فرهنگی  و غنای تولیدات معنوی نیز بوده و در قافله تجارت بودند کسانی که شعر و فلسله ایران را به هندوستان، چین و یونان و سرزمینهای دیگر ببرند و حکمت و معماری آنان را به ایران بیاورند….

 

 فهرست منابع و ماخذ
•    جزوه مربوط به استانداردها وضوابط…(خانم مهندس کلالی)
•    ضوابط و مقررات ساخت وساز در فضاهای تجاری
•    ضوابط ومقررات شهرداری مشهد
•    شکل گیری معماری در تجارت ایران وغرب (محمد منصور فلامکی)
            پایان نامه های دانشجویی واینترنت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.