تحلیل نظری و تجربی روشهای حمایت از بخش کشاورزی با تأکید بر روش قیمت اعتباری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحلیل نظری و تجربی روشهای حمایت از بخش کشاورزی با تأکید بر روش قیمت اعتباری دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحلیل نظری و تجربی روشهای حمایت از بخش کشاورزی با تأکید بر روش قیمت اعتباری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل نظری و تجربی روشهای حمایت از بخش کشاورزی با تأکید بر روش قیمت اعتباری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحلیل نظری و تجربی روشهای حمایت از بخش کشاورزی با تأکید بر روش قیمت اعتباری :
تعداد صفحات :۲۱
چکیده مقاله:
خرید تضمینی محصولات کشاورزی عمدهترین روش حمایت از بخش کشاورزی است که مشکلات آن ازجمله عدم توجه به مولفه بهرهوری و تحمیل بار هزینهای بالا به دولت و آثار تورمی منتج از آن، بسیاریاز کشورها همچون برزیل، آمریکا، مصر، استرالیا، ترکیه و کانادا را بهسمت بکارگیری ابزارهای جایگزین ترغیب کرد. تا اوایل دهه ۱۹۹۰ سیاستهای کشاورزی و نحوه دخالت دولت در بازار مستقیم و در راستایتنظیم بازار داخلی بود و پس از آن نظام حمایتی و مداخلهای کشورها بهسمت حمایت های درآمدی و جبرانی تغییر کرد. اغلب کشورها از وامهای بازاریابی که ابزاری برای حمایت از کشاورز د ر دوران کاشتمحصول و حفاظت از وی در برابر نوسانات قیمتی زمان برداشت محصول است استفاده کرده و مؤفق بودهاند. با توجه به مؤفقیت این ابزار در کشورهای منتخب از این روش میتوان بهعنوان جایگ زین روشخرید تضمینی استفاده کرد. بدینروی، بهمنظور ایجاد انعطاف در سیاستهای حمایتی دولت و افزایش بهرهوری در واحد کشت، پیشنهاد میشود مطالعات کارشناسی لازم جهت شناسایی و بکارگیری این ابزارو سایر روشهای نوین در اقتصاد ایران در اولویت قرار گیرد. محصولات با ویژگی های زیر می توانند مشمول این برنامه شوند: در گروه غلات، حبوبات و دانه های روغنی باشند؛ ماندگاری بالایی پس ازبرداشت داشته باشند، (فسادپذیری پایین) و در سالهای ابتدایی اجرای برنامه، در سبد خرید تضمینی دولت باشند. در نهایت، پیشنهاد میشود گندم، جو، ذرت، برنج، چغندرقند، پنبه، سیب زمینی، پیاز،حبوبات و دانههای روغنی مشمول برنامه وامهای بازاریابی شوند. در خصوص منابع تأمین مالی نیز، با توجه به آنکه روش مذکور جایگزین روش خرید تضمینی است و انتظار می رود طی یک دوره ۵ ساله امکان جایگزینی کامل آن با روش خرید تضمینی وجود داشته باشد، پیشنهاد میشود برای تامین مالی وامها از ردیفهای بودجهای اختصاص یافته به سیاست خرید تضمینی استفاده شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.