بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی معلمان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی معلمان دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی معلمان :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه ابعاد کیفیت زندگی کارى با تعهد سازمانی در معلمان زن مقاطع سه گانه شهر کرج بود. جامعه پژوهش شامل همه معلمان زن است که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول کار بودند. تعداد ۱۲۸ معلم زن به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای در پژوهش شرکت داده شدند. نوع پژوهش توصیفی – همبستگی و ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های کیفیت زندگی کاری(والتون، ۱۹۷۳) و تعهد سازمانی( آلن و می یر، ۱۹۹۰) بودند. داده های پژوهش با استفاده از ضریب همبستگى پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان داد که فضای کلی زندگی با هر سه بعد تعهد سازمانی- عاطفی، مستمر و هنجاری و تعهدسازمانی کلی همبستگی مثبت و معنادار دارد. رابطه اجتماعی زندگی کاری، قانون گرایی درسازمان، انسجام اجتماعی زندگی کاری، محیط ایمن و بهداشتی و نمره کلی کیفیت زندگی کاری با تعهد مستمر رابطه مثبت و معنادار داشتند. تعهد هنجاری هم با ابعاد توسعه قابلیت های انسانی، رابطه اجتماعی زندگی کاری، محیط ایمن و بهداشتی و نمره کلی کیفیت زندگی کاری همبستگی مثبت و معنادار داشت. علاوه براین، نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از بین ابعاد کیفیت زندگی کاری ، فقط فضای کلی زندگی قادر به پیش بینی معنادار تعهد مستمر، تعهد عاطفی و نمره کلی تعهد سازمانی بود. فضای کلی زندگی به همراه محیط ایمن و بهداشتی توانستند به صورت معناداری تعهد هنجاری را پیش بینی کنند. بنابراین پژوهش حاضر نشان داد که بین ابعاد کیفیت زندگی کاری، تعهد سازمانی و مؤلفه هاى آن رابطه معناداری وجود دارد و ابعاد کیفیت زندگی کاری، پیش بینی کننده تعهد سازمانی و مؤلفه هاى آن هستند. بنابراین باافزایش کیفیت زندگی کاری می توان تعهد سازمانی معلمان رابالابرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.