بررسی تاثیر علوم رفتار شناسی در طراحی فضاهای آموزشی کودکان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر علوم رفتار شناسی در طراحی فضاهای آموزشی کودکان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر علوم رفتار شناسی در طراحی فضاهای آموزشی کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر علوم رفتار شناسی در طراحی فضاهای آموزشی کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر علوم رفتار شناسی در طراحی فضاهای آموزشی کودکان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

آیا معماران قادر هستند ساختمان هایی را طراحی کنند که کالبد آن به ارتقاء خلاقیت و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و درونی افراد کمک کند؟ پاسخ به این سوال نیازمند درک صحیح عوامل تاثیر گذار بر موضوع، نظیرشناختکاربران، ابعاد وجودی، نیازهای وی، شناخت محیط و… است تا ضمن سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوطه بتوان با شناخت فرهنگ کاربران و محیط فکری نو و راه حل متفاوت و مناسبی را عرضه نمود. امروزه فضاهای معماری خلاقانه بسیاری در جهت رشد و اعتلای دانش معماری و ارتباط آن با علوم رفتاری انسان خلق می شوند. فضاهایی که با در نظرگرفتن ادراک، احساس، ذهن، خودآگاهی، ناخودآگاهی وتجربه متفاوت انسان در رویایی با مکان طراحی می شوند. بنابراین شناخت معیارهای تاثیرگذار علوم رفتار شناسی در انسان امری ضروری می نماید. چرا که ارتباط تنگاتنگی با ادراک انسان از فضای معماری دارد. روان شناسی محیطی به احساس و درک انسان از محیط فیزیکی ، رفتار او در زمینه خاص، تاثیر رفتار انسان بر محیط و مناسبت کلی رشد شرایط فیزیکی و اجتماعی حیات انسان می پردازد. در این پژوهش بررسی ابعاد مختلف ادراک و احساس انسان در حیطه علوم رفتارشناسی و ارتباط آن با طراحی فضاهای معماری مدنظر قرار گرفته استکه با بهره گیری بیشتر از شناخت رفتار انسان در مواجهه با محیط و فضای معماری بتوان فضایی مطابق با نیازهای حسی، درونی، بیرونی، خودآگاه و ناخودآگاه طراحی کرد که منجر به بروز خلاقیت ها و استعدادها به خصوص در فضاهای ویژه آموزشی شود که در این راستا تاکید پژوهش بر روی گروه سنی کودکان متمرکز است تا بتوان بستر لازم برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها در همان سالهای اولیه زندگی انسان با طراحی مناسب و صحیح پدید آورد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.