بررسی نقش باورهای خودکارآمدی معلمان و آگاهی های فراشناختی آنان در جهت گیری فراشناختی محیط کلاسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش باورهای خودکارآمدی معلمان و آگاهی های فراشناختی آنان در جهت گیری فراشناختی محیط کلاسی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش باورهای خودکارآمدی معلمان و آگاهی های فراشناختی آنان در جهت گیری فراشناختی محیط کلاسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش باورهای خودکارآمدی معلمان و آگاهی های فراشناختی آنان در جهت گیری فراشناختی محیط کلاسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش باورهای خودکارآمدی معلمان و آگاهی های فراشناختی آنان در جهت گیری فراشناختی محیط کلاسی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش که متاثر از آرمان های جامعهاست شناخت و پرورش مهارت ها شناختی دانش آموزان استازجمله مهمترین این مهارتها، می توان به کنترل، هدایت، نظارت واصلاح فرآیندهای شناختی اشاره کرد که از آنها تحت عنوانفراشناخت یاد می شود مسئله اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقشباورها خودکارآمد معلمان و آگاهی های فراشناختی آنان درجهت گیری فراشناختی محیط کلاسی است پژوه حاضر از نوعهمبستگی است که در آن به بررسی نقش باورهای خودکارآمدیمعلمان و آگاهی های فراشناختی آنان در جهت گیری فراشناختیمحیط کلاسی پرداخته می شود. جامعه آمار پژوهش حاضر شاملکلیه معلمان و نیز دانش آموزان شاغل به تحصیل دوره دبیرستانیشهرستان شیراز که در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ بود نمونه آماریپژوهش حاضر شامل ۳۰۰ نفر از معلمان دوره متوسطه شهر شیرازبود علاوه بر این به ازای هر معلم ۵ دانش آموز نیز در نمونه وجودداشت که جمعاً ۱۵۰۰ نفر بودند و معلمان و دانش آموزان مقیاس جهت گیری فراشناختی محیط های یادگیری (MOLES) پرسشنامه آگاهی فراشناختی (MAI) و پرسشنامه خودکارآمدی گیبسون و دمبو را تکمیل نمودند. و پس از آن داده ها به صورتکمی تعریف شده و با استفاده از نرم افزار spss موردتجزیه و تحلیل قرارگرفت. از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده است. نتایج نشان داد که آگاهی های فراشناختی معلم با جهت گیری فراشناختی محیط یادگیری رابطه مثبت و معنی داری دارد. اما رابطه ی بین خودکارآمدی معلمان (و ابعاد آن) با جهت گیری فراشناختی محیط یادگیری معنی دار نبود. همچنین نتایج نشان داد که ابعاد دانش بیانی، راهبردهای مدیریت اطلاعات و ارزیابی فرایندیادگیری می توانند به طور مثبت و معناداری تقاضای فراشناختی را پیش بینی کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.