مشارکت در حلقههای کندو کاو فلسفی و رشد تفکر انتقادی در سواد رسانهای اینترنت دانشآموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مشارکت در حلقههای کندو کاو فلسفی و رشد تفکر انتقادی در سواد رسانهای اینترنت دانشآموزان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مشارکت در حلقههای کندو کاو فلسفی و رشد تفکر انتقادی در سواد رسانهای اینترنت دانشآموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مشارکت در حلقههای کندو کاو فلسفی و رشد تفکر انتقادی در سواد رسانهای اینترنت دانشآموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مشارکت در حلقههای کندو کاو فلسفی و رشد تفکر انتقادی در سواد رسانهای اینترنت دانشآموزان :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مشارکت در حلقههای کندو کاو فلسفی بر رشد تفکر انتقادی در سوادرسانهای )رسانه اینترنت( دانشآموزان کلاس هشتم شهر تهران سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ میباشد. ابتدا از میان جامعه دانشآموزان پایه هشتم متوسطه شهر تهران، با شیوه تصادفی خوشهای نمونه ۴۶ نفری از دانشآموزان پایه هشتم مدرسه جواد الائمه واقع در منطقه پنج انتخاب گردید و به شیوه تصادفی در دو گروه مساوی گواه و آزمایش قرار گرفتند. ابزار گردآوریاطلاعات، آزمون تفکر انتقادی کرنل فرم X بود. مدت دوره آموزش ده جلسه بود، که در جلسه اول پیشآزمون و معرفی برنامه انجام شد. سپس به مدت هشت جلسه با شیوه حلقه کندوکاو فلسفی پیرامون پیام و محتوی سایتهای اینترنتی وشبکههای اجتماعی پرمخاطب، بحث و گفتوگو شد. در جلسه آخر پسآزمون انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفادهاز روش تحلیل کوواریانس و با اطمینان ۹۹ % نشان داد که مشارکت دانشآموزان در حلقههای کندوکاو فلسفی بر مهارت تفکر انتقادی آنان در خصوص رسانه اینترنت تاثیر میگذارد.) p0.01 (. نتایج حاکی از آن است که در دانشآموزان گروهآزمایش پس از مشارکت در حلقههای کندوکاو فلسفی، مهارت استدلال استقرائی) p0.01 (، استدلال قیاسی) p0.01 ،) تحلیل مشاهدهای پیامهای رسانهای) p0.01 (، قدرت اعتماد پذیری ) p0.01 ( و قدرت فرضیه سازی ) p0.05 ( آنان بهبود معناداری یافت. به این ترتیب میتوان نتیجه گرفت برای بهرهگیری بهتر و کاهش اثرات مخرب این رسانه فراگیر و به بهبود تفکرانتقادی دانشآموزان همت » فلسفه برای کودکان « ارزشمند، می توان از روش پیشنهادی برنامه آموزشی گمارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.