نقش آموزش مهارتهای درمانی شناختی بر کاهش افسردگی مادران دارای کودکان مبتلا به اختلالات رشدی و رفتاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش آموزش مهارتهای درمانی شناختی بر کاهش افسردگی مادران دارای کودکان مبتلا به اختلالات رشدی و رفتاری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش آموزش مهارتهای درمانی شناختی بر کاهش افسردگی مادران دارای کودکان مبتلا به اختلالات رشدی و رفتاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش آموزش مهارتهای درمانی شناختی بر کاهش افسردگی مادران دارای کودکان مبتلا به اختلالات رشدی و رفتاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش آموزش مهارتهای درمانی شناختی بر کاهش افسردگی مادران دارای کودکان مبتلا به اختلالات رشدی و رفتاری :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

زمینه و هدف: اختلالات افسردگی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی در جمعیت عمومی هستند که به گونه ای بحرانی افزایش یافته است. لذا پژوهش حاضر با هدف، اثربخشی گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری در کاهش افسردگی مادران دارایکودکان مبتلا به اختلالات رشدی و اختلالات رفتاری مخرب بود. مواد و روشها: پژوهش حاضر پژوهشی نیمه تجربی، پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل میباشد. جامعه آماری پژوهش – حاضر مادران کودکان مبتلا به اختلالات روانی بودند. از مادران با تشخیص افسردگی بود که به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش تحت آموزش مهارتهای رفتاردرمانی شناختی طی ۲۱ جلسه ۰۹ دقیقه ای قرار گرفتند، در – حالی که در این مدت گروه کنترل هیچ مداخلهای را دریافت نکردند. هر دو گروه در پیشآزمون و پسآزمون با استفاده از پرسشنامهی افسردگی بک ) ۱۹۹۹ ( مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج با استفاده از آزمون t و تحلیلی کواریانس با استفاده از نرم افزار spss19 تحلیل شد.یافتهها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین گروه آزمایش و گواه پس از اجرای مداخله تفاوت معنیداری وجود ۹/ داشت) ۹۹۲ P< (. در واقع، میانگین نمرات افسردگی گروه آزمایش در مرحله ۱۲/ ۲۱ و در مرحله پس آزمون ۹۱ / پیش آزمون ۹۰بود که در مرحله پس آزمون ۲۹ نمره کاهش داشت در حالبکه در گروه کنترل فقط ۲ نمره کاهش یافت شد که میتوان آن را به خاطر تاثیر آزمون مجدد دانست.نتیجهگیری: با توجه به نتابج فوق میتوان گفت، در حوزه درمان و زمینه کار با افراد افسرده شناخت درمانی گروهی با توجه به ماهیت آن، بسیار کارا و نویدبخش به نظر می رسد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.