بررسی رابطه قلدری با خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی در دانش آموزان ابتدایی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه قلدری با خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی در دانش آموزان ابتدایی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه قلدری با خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی در دانش آموزان ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه قلدری با خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی در دانش آموزان ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه قلدری با خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی در دانش آموزان ابتدایی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

قلدری رفتاری است که از کسی یا بیشتر سر میزند به صورت عمدی صدمهای را بر دیگران تحمیل میکند ) پارادا و کراون ۲ ،۲۰۰۲ ؛ شوستر ۳ ۶۹۹۱ (. محققان تمایل دارند که قبول کنند که قلدری تکرار میشود و به شیوههای گوناگونی هم اتفاق میافتد ) کریک و همکاران ۴ ۲۰۰۶ ؛ لاونشتاین ، ۵ ۶۹۱۱ (. جدیداً قلدری از دیگر رفتارهای مورد استفاده دانشآموزان که اشتباهاً ، قلدری نامیده می شوند، مانند اذیت کردن ۱ ۲۰۰۱ ( و برخورد همتایان)فینگر ، ) پارادا، ۲۰۰۰ ۱ ، کراون، و پارادا و یینگ ۸ ، ۲۰۰۱ ( متمایز شده است.به طور خاص محققان موافقند که قلدری به سه شیوهی متفاوت رخ میدهد: ۶( فیزیکی ) مانند؛دانشآموزی را فشار داد یا هل داد(، ۲(کلامی ) مانند؛ جک سازی در مورد دانشآموزی(، ۳(اجتماعی ) مانند؛ دانشآموزی دوستانش را برای مقابله با من جمع کرد( ) کریک و همکاران، ۲۰۰۶ ؛ لاونشتاین، ۶۹۱۱ (. هدف از این تحقیق مقایسه خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی دو گروه دارای رفتار قلدرانه و بدون رفتار قلدرانه میباشد. جامعه تحقیق دانشآموزان پایهچهارم ابتدایی شهر مریوان بوده که با استفاده از روش نمونه گیری خوشهای یک مدرسه انتخاب شد و از سه کلاس پایه چهارم با استفاده از مقیاس ) APRI ) 9 از نظر رفتار قلدرانه دو گروه بالا و پایین) هر گروه ۳۰ نفر( مشخص شدند و با استفاده ازپرسشنامه خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی موریس ۶۰ ۲۰۰۶ ( دادهها جمعآوری شدند و در نهایت با استفاده از روش ( T مستقل داده ها تحلیل شدند. نتایج نشان داد که خودکارآمدی هیجانی و اجتماعی با رفتارهای قلدری رابطه معناداری در جهت منفی دارد یعنی کسانی که از نظر خودکارآمدی اجتماعی و هیجانی نمرات پایین تری دارند رفتارهای قلدری بیشتری را نشان میدهند، اما این رابطه در مورد خودکارآمدی هیجانی معنادار و در مورد خودکارآمدی اجتماعی معنادار نیست هر چند میانگین گروه قلدر پایینتر از گروه غیر قلدر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.