بررسی رابطه بین عوامل یادگیری خودتنظیمی راهبردشناختی فراشناختی و مدیریت منابع و عوامل انگیزش تحصیلی انگیزش درونی بیرونی بی انگیزگی با ملال تحصیلی درس ریاضی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی رابطه بین عوامل یادگیری خودتنظیمی راهبردشناختی فراشناختی و مدیریت منابع و عوامل انگیزش تحصیلی انگیزش درونی بیرونی بی انگیزگی با ملال تحصیلی درس ریاضی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی رابطه بین عوامل یادگیری خودتنظیمی راهبردشناختی فراشناختی و مدیریت منابع و عوامل انگیزش تحصیلی انگیزش درونی بیرونی بی انگیزگی با ملال تحصیلی درس ریاضی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین عوامل یادگیری خودتنظیمی راهبردشناختی فراشناختی و مدیریت منابع و عوامل انگیزش تحصیلی انگیزش درونی بیرونی بی انگیزگی با ملال تحصیلی درس ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی رابطه بین عوامل یادگیری خودتنظیمی راهبردشناختی فراشناختی و مدیریت منابع و عوامل انگیزش تحصیلی انگیزش درونی بیرونی بی انگیزگی با ملال تحصیلی درس ریاضی :
تعداد صفحات :۱۷
چکیده مقاله:
ملال تحصیلی بهعنوان یک عامل تأثیرگذار بر عملکرد تحصیلی و سلامت دانش آموزان در چند دههی اخیر مورد توجه روانشناسان قرار گرفته است. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عوامل یادگیری خودتنظیمی )راهبرد شناختی راهبرد فراشناختی و مدیریت منابع( و عوامل انگیزش تحصیلی )انگیزش درونی، انگیزش بیرونی، بی انگیزگی( با ملال تحصیلی درس ریاضی میباشد. جامعه پژوهش، تمامی دانش آموزان سال اول دبیرستان مدارس دولتی شهر ارومیه بودندکه در مجموع تعداد ۴۰۲ نفر پسر و ۰۸۰ نفر دختر به روش تصادفی چند مرحلهای بهعنوان نمونه انتخاب شدند.آزمونهای یادگیری خودتنظیمی، آزمون انگیزش تحصیلی و ملال تحصیلی اجرا گردید. دادهها با استفاده از روشهایآماری همبستگی و رگرسیون همزمان تحلیل شد. نتایج به دست آمده نشان دادند که بین راهبرد شناختی و فراشناختی و مدیریت منابع با ملال تحصیلی درس ریاضی رابطه منفی معنادار، بین انگیزش درونی و انگیزش بیرونی با ملال تحصیلی درس ریاضی رابطه منفی معنادار و بین بیانگیزگی با ملال تحصیلی درس ریاضی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل نشان دادند که متغیرهای یادگیری خود تنظیمی )راهبرد شناختی و راهبرد فراشناختی و مدیریت منابع( و عواملانگیزش تحصیلی )انگیزش درونی، انگیزش بیرونی و بیانگیزگی( حدوداً ۵۳ درصد واریانس کل را تبیین میکنند. از این رو، عوامل مذکور میتوانند بهطور مناسبی ملال تحصیلی دانش آموزان را در درس ریاضی تبیین نمایند. بنابراین، با مورد توجه قرار دادن آنها در دوران تحصیل میتوان ملال تحصیلی دانش آموزان را در درس ریاضی کاهش داد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.