بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد هیجان مدار به روش گروهی بر ارتباط زناشویی و حل تعارض زنان متأهل


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد هیجان مدار به روش گروهی بر ارتباط زناشویی و حل تعارض زنان متأهل دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد هیجان مدار به روش گروهی بر ارتباط زناشویی و حل تعارض زنان متأهل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد هیجان مدار به روش گروهی بر ارتباط زناشویی و حل تعارض زنان متأهل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد هیجان مدار به روش گروهی بر ارتباط زناشویی و حل تعارض زنان متأهل :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

ازدواج رویدادی بسیار مهم در زندگی هر فرد محسوب می شود و کیفیت روابط زناشویی، پیشبینی کننده میزان سازگاری و رضایت از ازدواج است، افزایش میزان ناسازگاری های زوجین باعث افزایش طلاق میشود و از سوی دیگر خشنودی از روابط زناشویی بر میزان سلامت روانی زوجین، میزان رضایت از زندگی و حتی بر میزان درآمد، تحصیلات و رضایت از شغل تأثیر می گذارد. از این رو هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش گروهی رویکرد هیجان مدار (EFT) بر ارتباط زناشویی و حل تعارض زنان متأهل است که خود زیرمقیاس های رضایت زناشویی می باشند. روش این مطالعه از نوع نیمه آموزشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده و بر روی ۵۴ نفر از زنان متأهلی که کودکی در مهدکودک درخشش در منطقه ۹ شهرداری مشهد داشتند و از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب گردیده بودند، انجام شد. شرکت کنندگان در این پژوهش پرسشنامه رضایتمندی زناشویی انریچ فرم کوتاه)سلیمانیان، ۳۱۳۱ ( را تکمیل کردند و سپس بهصورت کاملا تصادفی در ۲گروه ) ۲۴ نفر گروه آزمایش و ۲۲ نفر گروه کنترل( قرار گرفتند. گروه آزمایش دورهآموزشی زوج درمانی هیجان محور را برای ۳۲ جلسه ۹۲ دقیقه ای و در هر هفته یک جلسه دریافت کرد و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. پس از پایان دوره آموزش از هر دو گروه،)آزمایش ۲۲ نفر با ۴ نفر افت و کنترل هم ۲۲ نفر با ۴ نفر افت( پس آزمون به عمل آمد. یافته های این پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری را بین نمرات ارتباط زناشویی و نمرات حل تعارض آزمودنی های دو گروه در سطح ۲۴ نشاد داد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.