ویژگیهای روانسنجی آزمون مهارتهای اجتماعی و هیجانی دانشآموزان ابتدایی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ویژگیهای روانسنجی آزمون مهارتهای اجتماعی و هیجانی دانشآموزان ابتدایی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ویژگیهای روانسنجی آزمون مهارتهای اجتماعی و هیجانی دانشآموزان ابتدایی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ویژگیهای روانسنجی آزمون مهارتهای اجتماعی و هیجانی دانشآموزان ابتدایی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ویژگیهای روانسنجی آزمون مهارتهای اجتماعی و هیجانی دانشآموزان ابتدایی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی :
تعداد صفحات :۲۶
چکیده مقاله:
مواد و روش ها این پژوهش از نوع همبستگی و از مقوله طرحهای توصیفی است. جامعه آماری شامل همه دانشآموزان پایه پنجم و ششم مقطع ابتدایی منطقه نه تهران در سال تحصیلی ۹۴ – ۱۳۹۳ است. برای انتخاب نمونه از شیوه نمونهگیری خوشهای طبقهای استفاده شد. تعداد ۴۰۴ نفر طبق جدولنمونه کرجسی و مورگان انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه مهارتهای اجتماعی و هیجانی جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی در دو درس علوم وریاضی و اطلاعات جمعیت شناختی مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی)میانگین، انحراف استاندارد، فراوانی ودرصد( و آمار استنباطی)همبستگی اسپیرمن، تحلیل همسانی درونی و تحلیل اکتشافی(استفاده شد. یافته ها نتایج تحلیل همسانی درونی)آلفای کرونباخ( نشان داد که ابعاد این مقیاس و نمره کل آن از همسانی درونی مناسببی برخوردارنبد . همچنبینبین خرده مقیاسهای این پرسشنامه نیز همبستگی مثبت و بالایی وجود داشت. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نیز تایید کرد که این مقیاس شامل چهار عامل خود کنترلی، پافشاری، خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری( است. بررسی ارتباط ابعاد پرسشنامه مهارتهای اجتماعی و هیجانی با عملکرد تحصیلی نیز نشان داد که بین عملکرد دانش آموزان در دو درس علوم و ریاضی با ابعاد این مقیاس رابطه مثبت و معنیداریوجود دارد. بحث و نتیجه گیری نتایج نشان از اعتبار و روایی قابل قبول پرسشنامه مهارتهای اجتماعی و هیجانی در دانش آموزان مقطع ابتدایی دارد و میتواند برای هدفهب ای پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرار گیرد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.