بررسی و شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی از نظرکارشناسان آموزش و پرورش استان اردبیل و ارائه رهکارهایی برای رفع آن در سال ۹۴
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی و شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی از نظرکارشناسان آموزش و پرورش استان اردبیل و ارائه رهکارهایی برای رفع آن در سال ۹۴ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی و شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی از نظرکارشناسان آموزش و پرورش استان اردبیل و ارائه رهکارهایی برای رفع آن در سال ۹۴ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی از نظرکارشناسان آموزش و پرورش استان اردبیل و ارائه رهکارهایی برای رفع آن در سال ۹۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی و شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی از نظرکارشناسان آموزش و پرورش استان اردبیل و ارائه رهکارهایی برای رفع آن در سال ۹۴ :
تعداد صفحات :۱۳
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی از نظرکارشناسان و مدیران برنامه ریزی درسی آموزش و پرورش استان اردبیل و ارایه راهکار هایی برای رفع آن بوده است . جامعه آماری این پژوهش شامل کلیهکارشناسان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی نظری و فنی حرف های ) ۶۰ نفر ( و مدیران دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی ) ۱۰ ( نفر بود . به دلیل محدود بودن جامعه آماری نمونه گیری انجام نشد وکل جامعه به روش سرشماری مورد مطالعهقرار گرفت . ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه ساختار یافته بود . پرسشنامه شامل بررسی نظراتکارشناسان در مورد مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی و راهکارهای رفع این مشکلات می شد . مصاحبه ساختار یافتهجهت سنجش نظر مدیران به کار گرفته شد . روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط ۲ نفراز استادان برنامه ریزی درسی و ۵ نفرازکارشناسان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی مورد تأیید قرار گرفت . برای اندازه گیری پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخاستفاده شد که مقدار آن برابر a=0/88 به دست آمد . برای تجزیه و تحلیل سؤالات پژوهش، آمار توصیفی، و آزمون T مستقل برای مقایسه میانگین کسب شده توسط کارشناسان نظری و فنی حرفه ای مورد استفاده قرار گرفت . مدیران و کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی مهمترین مشکلات و موانع فرایند ارزشیابی برنامه های درسی را عدم انجام نیازسنجی، نداشتن مدارس تجربی، طولانی بودن فرایند ارزشیابی، عدم وجود استانداردهای ارزشیابی، عدم حضور متخصصان ارزشیابی و برنامه ریزی در ترکیب شورای برنامه ریزی، تأثیر کنکور سراسری بر اجرای آزمایشی برنامه های دوره متوسطه، ناهماهنگی میان نتایج ارزشیابی پایانی و تغییر برنامه ها و به کار نگرفتن نتایج ارزشیابی های انجام شده توسط افراد خارج از دفتر تألیف می دانند
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.